fbpx

מקשיבים לצרכים ולרצונות התושבים: סקר תחבורה ציבורית אשכול גליל מזרחי יוצא לדרך

אשכול גליל מזרחי מוביל פרויקט חדש לקידום תחבורה ציבורית ברשויות האשכול

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה באשכולות האזוריים תשתית חשובה לקידום תפיסה מרחבית בתחום התחבורה ולפיכך החליט להקצות לאשכול גליל מזרחי 1.3 מיליון ₪ לצורך קידום, ניהול ופיתוח התחבורה במרחביו.

"כמי שמוביל גם את תחום התחבורה באשכול גליל מזרחי, אני נרגש ממהלך משמעותי וחשוב זה לאזורנו", אומר אילן אור, ראש מועצה מקומית יסוד המעלה. "בתחום התחבורה אין משמעות לגבולות המוניציפליים, אנחנו אמנם 18 רשויות אבל פועלים כאזור אחד. לכן, ראייה אזורית ושיתוף פעולה בין כל הרשויות הפועלות במרחב אצבע הגליל ורמת הגולן, חיוניים למציאת פתרונות מצוינים בתחום התחבורה לכל תושבי האזור שלנו".

סקר תחבורה – הדרך להשפיע

"כדי לדייק את הנגישות והזמינות של התחבורה הציבורית אנחנו מבקשים לשמוע מהתושבים, באמצעות סקר, מה הצרכים שלהם, לאן הם רוצים להגיע עם תחב"ץ ולהגדיר יעדים מרכזיים כמו בתי חולים, מכללת תל חי, שבקרוב, כולי תקווה שהיא תהיה אוניברסיטה, מרכזי קניות, מרכזים רפואיים, מרכזי תרבות, אזורי תעשייה וכיו"ב. אם יש תושבים שנוסעים וחוזרים מהעבודה בשעות קבועות ניתן להציע להם במקום להשתמש ברכבם הפרטי, להשתמש תחב"ץ שגם תענה על צרכיהם וגם תחסוך להם את ההוצאות הכרוכות בנסיעה ברכב פרטי".

מה ההבדל מהסקר שהתקיים במרחב בשנת 2015?

"ב 2015 עשינו סקר ראשון ובעקבותיו שידרגנו את התחב"ץ. היום, 7 שנים אחריי, אנחנו רוצים לקפוץ מדרגה, להתמקד יותר, להתייעל יותר ולהנגיש יותר. השינוי שבוצע בעקבות הסקר היה משמעותי, עשינו התאמה ראשונית של קווי התחב"ץ לצרכי התושבים; החלפנו קווים, הגדלנו תדירות של קווים, צמצמנו במקומות מסוימים והרחבנו במקומות אחרים. כעת אנחנו מבקשים לדייק יותר במקומות שיש פערים וכדי שנדייק בפתרונות אנחנו צריכים את שתוף הפעולה של התושבים כדי לעבור לקפיצת מדרגה הבאה בטיוב איכות התחב"ץ לתושבים".

פקקים אין סופיים בכניסה למכללת תל חי

שוחחנו בנושא גם עם כפיר דוייב, יו"ר האגודה הסטודנטילית תל חי (27), סטודנט שנה שלישית לשרותי אנוש ורב תחומי מתגורר במטולה: "מבחינת הסטודנטים, נושא התחבורה מתחיל עוד בשלב שאנשים מתחילים לברר לגבי הלימודים. בפוסטים בקבוצות בפייסבוק הם שואלים האם הם חייבים רכב או לא. אני רואה תגובות: אם תגורו בקריית שמונה יהיה לכם יותר קל, אבל בערב לא תוכלו לזוז…. זה ממש ISSUE. יש אנשים שמראש עושים את הבדיקה ואם הם מבינים שהם חייבים לחסוך לרכב זה משמעותי בקבלת החלטות שלהם. הסטודנטים בתל חי חיים במרדף בלתי אפשרי לשכר דירה, רכב ומחייה ומי שאין לו עזרה מההורים זה משפיע על הציונים שיורדים ועל החוויה הרגשית כי הם עמוסים, ממש מצוקה רגשית. להיות סטודנט בתל חי זה אתגר כלכלי. מי שאין לו רכב עוצר טרמפים וקשה לגזור מזה את הזמן אז או שמקדימים או שמאחרים. סטודנטים עם רכב נוסעים בדרך כלל  אחד ברכב ולא עם עוד סטודנטים משום שיש להם שעות לימודים שונות ושהם מסיימים אין להם אוטובוס בשעה הרצויה. ספונטניות היא בלתי אפשרית, כי חייבים לנהל את החיים לפי התדירות הנמוכה של התחבורה הציבורית.

פקקים בדרך למכללה. צילום: שירלי בוחבוט

אגב הצורך בלהחזיק רכב כדי להגיע לתל חי גורם לכך שבבקרים עומדים 3-4 ק"מ בפקק. כמו כן, אין מספיק חנייה, במיוחד בקמפוס המערבי ואז חונים בצד והמשטרה באה ומקבלים דו"ח. זה מצב מאוד מתסכל.

אני מצפה לתחבורה ציבורית בשעות הגיוניות, בהתאם לשעות הלימודים הרלוונטיות, בתדירות גבוהה, כזו שעוברת בשני הקמפוסים, אני מצפה לקווי לילה שנוכל לצאת לפאבים כמו ה'דארמה' ו'הפטריה' וכיו"ב גם למי שאין רכב וגם למי שרוצה לשתות. אני רוצה גם להגיע לשירותי רפואה ולסופר בקלות".

למילוי הסקר ליחצו על הלינק

https://forms.office.com/r/ji0vc6wBKu

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן