ראשי מועצות בצפון לחכ"ים: "בלי מיגון שיבוצע עכשיו, לא יחזרו לכאן אחרי המלחמה"

משלחת גדולה של חברי כנסת מועדת חוץ וביטחון בראשות יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין ומהוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי, סיירו בראשית השבוע בישובים הסמוכים לגבול הצפון ונפגשו עם ראשי רשויות, ראשי יישובים, תושבים ובעלי עסקים מוטרדים שסיפרו על פגיעה בחוסן הקהילתי והכלכלי בצל המלחמה המתמשכת.

צילומים: נתן וויל, דוברות הכנסת.

הסיור, שאורגן במשותף על ידי ועדת החוץ והביטחון והוועדה לביקורת המדינה יחד עם מינהל אופק צפוני במשרד הביטחון, חשף תמונת מצב עגומה של יישובים הנאבקים על עתידן בצל איום בטחוני מתמשך ומשבר כלכלי הולך ומחריף. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "היינו כולנו בישיבות הוועדה בהלם מכל המצב של מגן הצפון. קבעתי שלא יופיע בכיר בוועדת חו"ב ללא שיהיה בדבריו סעיף סטטוס על הצפון. עכשיו מבינים כולם שזה מצב רציני ושצריכים לתת תשובות. הדבר הראשון שיש לעשות כרגע זה למגן איפה שנמצאים אזרחים שלא פונו. כולנו חושבים על המצב של תושבי הצפון ועל מצב המפונים, אבל בציניות אומר שהמפונים בצפון הם בגדר סוד שהעולם לא מודע אליו. אם וכאשר נצטרך לתקוף בלבנון שהיא מדינה ריבונית, בכלל נגורש מהאו"ם כי הם לא יבינו למה אנחנו בכלל יוצאים למלחמה. בכל הזדמנות צריכים לומר שיש מפונים ושידעו שהצפון ריק".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מיקי לוי: "עלינו צפונה לשמוע את זעקת התושבים מקרוב ולחשוף את הכשלים בהגנה על בתיהם. נחרדנו לראות אזורים שהיו פעם שוקקי חיים, כעת שוממים. הוועדה תקיים סדרת דיונים בשיתוף ועדת חוץ וביטחון, ונטפל בכל סוגיה עד למציאת פתרון הולם. סוגיית המיגון שההחלטה לגביה עברה פעם אחר פעם אך שוב לא בוצעה, לא יכולה שתהיה במצב שכזה. נדרוש תכנית שיקום מקיפה לעסקים ולקהילות ליום שאחרי. כולנו תקווה שבקרוב הצפון יחזור לפריחתו, ושהמשבר יסתיים במהרה ובשלום".

הסיור נפתח במפגש בבניין המועצה האזורית מטה אשר יחד עם נציגים מכל הגורמים הרלוונטיים לחיי התושבים באזור: ראשי המועצות המקומיות והאזוריות, נציגי מינהלת אופק צפוני, מפקדים בכירים בפיקוד צפון ועוד. במהלך הדיונים, הוצגו בפני חברי הכנסת תוכניות מפורטות המשלבות היבטים אזרחיים וצבאיים. תוכניות אלו כללו אסטרטגיות מקיפות להגנה על העורף ושמירה על ביטחון התושבים, תוך התייחסות לאתגרים הייחודיים של האזור. במקביל, ניתנה תשומת לב מיוחדת לתוכניות לקראת שנת הלימודים הבאה והצגת בניית 15 בתי ספר חדשים בעורף שיהיו בשנה"ל הבאה.

בסיור השתתפו יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי וחברי הכנסת: זאב אלקין, רם בן ברק, מירב בן ארי, אברהם בצלאל, שלום דנינו, עמית הלוי, אוהד טל, מאיר כהן, מרב מיכאלי, שרון ניר, יבגני סובה, צבי סוכות ולימור סון הר מלך.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן