fbpx


״במקלט בביה״ס הרב תחומי צפת לא היה מקום לכל התלמידים בזמן האזעקה״

פתח המקלט העמוס מלהכיל את כולם בזמן אמת. צילום מתוך הרשתות החברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

הורים נמנעו לשלוח היום, יום ג, את ילדיהם לבית הספר בעקבות מחדל המקלט אתמול בביה"ס הרב תחומי בצפת.

אתמול, לראשונה נשמעה אזעקה בצפת במהלך יום הלימודים, שחשפה כי בית הספר הרב תחומי לא ערוך או אינו מסוגל לספק הגנה לתלמידיו ועל כן חלק מהתלמידים נתקעו בתור ממושך למקלט בעוד החלק האחר ניגש לצוות המורים ששלח אותם לאזורים פנימיים בתוך בית הספר המוגדרים כ״הכי מוגן שיש״. למזלנו הייתה זו אזעקת שווא בלבד.

מראשית המלחמה יוצאות קריאות מעיריית צפת כמה נערכת הרשות לשעת חירום ולפעמים נדמה כי רה״ע אוחנה מעדכן את התושבים על כל חייל שיצא לאפטר בסופ״ש. אם להיות פחות ציניים, כיצד ייתכן שרשות נערכת לחירום, אולם בפועל ברגע האמת תלמידים נותרים מחוץ למקלט.

בשעת צהרים אתמול (שני) בוצע תרגיל ירידה למקלט במהלכו התברר כי אין מקום במקלט לכלל התלמידים. באופן אירוני כמה דקות לאחר סיום התרגיל נשמעה אזעקת אמת. התלמידים שתורגלו קודם לכן להגיע למרחב המוגן, רצו שוב לאותו מרחב, בו אין מקום לכולם וכך נוצר מצב כי בזמן התרעה לירי טילים תלמידים לא שהו במרחבים מוגנים.

האירוע אתמול הסתיים ללא נפילות ובהמשך נודע כי כאזעקת שווא, אולם השאלות שעולות קשות. מדוע תורגלו התלמידים להגיע למקלט שאינו יכול להכיל את כולם? מי התעלם מכך שעוד בזמן התרגיל (טרם האזעקה) נודע כי המרחב לא יכול להכיל את כולם? האם נכתב דו״ח בו נאמר כי התרגיל נכשל? על רקע המלחמה, מדוע לא הופקו לקחים באופן מידי?

בעיריית צפת טוענים כי יש בבית ספר מספר מרחבים מוגנים ואם נכון הדבר, מדובר בשערורייה. תכנון התרגיל, הפיקוח עליו וביצועו נכשל ואם לא די בכך התלמידים הוטעו מכיוון שתורגלו באופן שונה מההנחיות וכל זאת בזמן מלחמה.

אין ספק כי תרגילי חירום בעת מלחמה אמורים להיות מתוכננים היטב. ישנם בתי ספר ברחבי הארץ המבצעים גם הם תרגילי חירום בימים אלו, המפוקחים על ידי הצבא וראש הרשות בעצמו. אחרי הכל, מדובר בחיי אדם.

האירוע אתמול מחייב הסקת מסקנות מידיות. זה נחמד לצבוע מקלטים, לדבר על היערכות העירייה ולדברר כל פסיק, אבל בזמן אמת בשורה התחתונה ולאחר תרגיל (!) תלמידים נותרו מחוץ למקלט חסרי אונים.

בהנהגת ההורים לקחו ברצינות את התלונות ונפגשו עם אנשי פיקוד העורף והעירייה. בפיקוד העורף החליטו על פתיחת כל המרחבים המוגנים בתחום בית הספר שייתווספו ליתר המקלטים וחדרי המיגון.

ביה"ס הרב תחומי צפת. צילום: חדש בגליל

תגובת עיריית צפת: ״לכל שכבה יש מקלט תקני ולכלל התלמידים ישנו מקום במקלטים של בית הספר. בזמן האזעקה אתמול פנו תלמידים למקלטים שלא נמצאים בשכבה שלהם ועל כן נוצר ״צוואר בקבוק״. העניין תורגל בעבר רבות וכעת יועבר ריענון נוסף לתלמידים״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן