fbpx

איך לבחור מזון לכלבים וחתולים על פי התווית על המוצר: 2 כללים פשוטים וברורים

אם אתם הבעלים של כלב או חתול, אתם ככל הנראה מכירים היטב את הסיטואציה הבאה:

אתם רוצים לבחור סוג חדש של מזון לכלב או לחתול שזה עתה אימצתם או שהחלטתם להחליף את המזון הנוכחי במזון טוב יותר אם זיהיתם שהם לא בריאים כבעבר או מכל סיבה אחרת ואתם מתחילים לעשות סקר שוק ולנסות להבין איזה מותג של מזון כדאי לכם לרכוש. תוך זמן קצר מאד, אתם מוצפים בכמות לא הגיונית של מידע כשכל מותג מבטיח שהמזון שלו הוא הבריא והאיכותי מכל ובדיוק מה שהכלב או החתול שלכם צריכים ולרוב אתם מתייאשים וחוזרים למזון הישן.

נשמע מוכר? ובכן, מה שרבים מבעלי הכלבים והחתולים לא יודעים, הוא שאפשר לפתור את הבעיה דרך בדיקה של התווית על המוצרים בלבד עם הקפדה על שני כללים ממש פשוטים. כך תעשו זאת.

צילום: freepik

בדקו בהקפדה את רשימת המרכיבים

בראש ובראשונה, כשאתם מחפשים מזון לכלבים וחתולים, אנו ממליצים לעבור על רשימת המרכיבים המצויה על גבי התווית, ממש כמו שאתם עוברים על המרכיבים של מוצרים שאתם קונים בסופר. ניקח למשל את מותג המזון לכלבים וחתולים acana, הצצה מהירה ברשימת הרכיבים תגלה לכם כי במרבית סוגי המזון תמצאו אומגה 3 ואומגה 6 החיונית מאד לחברים על ארבע, בשר עוף מיובש שיבולת שועל גרוסה פילה עוף תפוח אדמה שלם אפונה כבד עוף ביצים שלמות פילה דג. כשאתם מבינים שמדובר ברכיבים איכותיים אתם יכולים להיות שקטים שבחרתם במזון איכותי. זכרו – במותגים מוכרים כנראה שלא תמצאו רכיבים רעילים לכלב או לחתול, ועדיין – מה שלא תסכימו להכניס לגוף שלכם, שווה לשקול אם כדאי לתת לכלבים ולחתולים שלנו.

תן תקן AFFCO

ארגון AFFCO הוא עמותה ללא מטרות רווח בארצות הברית, המגדירה את הסטנדרטים של איכות המזון לחיות מחמד באמריקה הצפונית ובעצם גם במקומות נוספים ברחבי העולם, שכן מרבית המותגים הם בתפוצה עולמית. על פי הגדרות הארגון, על מנת שסוג מזון יקבל את תו האיכות "Complete and Balanced", עליו להתאים לשני שלבים שונים בחיי חיות המחמד והם שלב הגדילה ותקופת הרבייה ושמירה על איכות החיים של בעלי חיים בוגרים. אם ניקח לדוגמא את מותג המזון לכלבים טייסט אוף דה ויילד נראה כי הוא מסומן בסימון A של העמותה, מה שאומר שהוא מתאים לבעלי חיים בכל שלבי החיים. סימון M אומר כי מדובר במזון מתאים לכלבים בוגרים, סימון G בעבור גורים צעירים ואימהות מניקות, סימון S מציין כי מדובר ברכיבים בסיסיים בלבד וסימון U המעיד על כך כי הרכיבים לא מוכרים ולא מדובר ברכישה מומלצת. דרך בדיקה מהירה ומעבר על ש

השאר תגובה

דילוג לתוכן