fbpx

גשם של בשורות במרכז הרפואי זיו בצפת: השר כחלון הבטיח 14 מיליארד שקל לתשתיות בגליל – 150 עובדי קבלן נקלטו לעבודה

"בתוכנית הצפון הסיוע הכללי יהיה בגבולו של כ- 14 מיליארד שקל, שיוקצו לתשתיות תחבורה בריאות חינוך וכדומה", כך הבטיח, שר האוצר משה כחלון בטקס קליטת עובדי קבלן שנערך היום (רביעי) במרכז הרפואי "זיו" בצפת.

צילומים: מלך גרסטל.
צילומים: מלך גרסטל.

"כשאנחנו מדברים על בריאות  זה בעיקר בנהריה בזיו ובפוריה – זו המעטפת בפריפריה שצריך לחזק. אנחנו נעשה את זה ונתקן עוולות ועיוותים של שנים ונצמצם אותם. זה לא נכון לא צודק לא ערכי ולא מוסרי, זו החובה שלנו לתקן. יש לנו עוד תוכניות אסטרטגיות- להעביר לכאן חברות ממשלתיות ואת בסיסי צהל, שותפים איתנו השר דרעי והשר ליברמן וכרואים עיין בעיין עם כל הממשלה את חיזוק הצפון", הוסיף השר כחלון. 

בטקס החגיגי בו נכח השר וצמרת ההסתדרות סוכם על העברת 150 עובדים להעסקה ישירה באמצעות שירות המדינה, כפי שסוכם על פי מתווה ניסנקורן-כחלון, בעתיד הקרוב תושלם קליטתם של 1,500 עובדי הקבלן המועסקים בתחום הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים. בין בתי החולים שבהם מתוכננת קליטת עובדי הניקיון בשבועות הקרובים: הלל יפה בחדרה, רמב"ם בחיפה ואיכילוב בת"א. כמו כן, בארבע השנים הקרובות צפויים להיקלט להעסקה ישירה עוד כ-5,000 עובדי קרנות מחקרים בבתי החולים שעוסקים במתן שירות הכלול בסל הבריאות.  

unna%d7%90med

עוד הוסיף השר כחלון:"כל בית חולים שאנחנו מגיעים אליו וקולטים בו עובדי קבלן הוא יום חג. במהלך הזה אנחנו לא עושים לאף אחד טובה. אנחנו רק מתקנים עוול שיצרה המדינה והגיע הזמן לתקן אותו. התופעה הזאת שנקראת עובדי קבלן היא לא גזירת גורל. למדינת ישראל יש כלכלה מספיק חזקה בכדי לקלוט אלפי עובדי קבלן ויותר מזה. כשר האוצר של מדינת ישראל אני אומר לכם שלא נפגעו מזה תקציב המדינה ולא היציבות הכלכלית של המשק, להיפך. זה המהלך הנכון, המוסרי והערכי ביותר ואנחנו נמשיך בו בכל הכוח".

 יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "היום בצפת אנו ממשיכים להניע את גלגלי המהפיכה החברתית ועוזרים לצמצם את הפערים במדינת ישראל. בצילם של דפוסי העסקה פוגעניים צמחו כאן עיוותים שמכרסמים בשוויון בין המרכז לבין הפריפריה, בייחוד בתחום רגיש כמו הרפואה הציבורית. צמצום תופעת עובדי הקבלן זה לא רק המהלך המוסרי המתבקש, אלא צעד חשוב לתיקון עוול היסטורי. כמעט מדי שבוע, אנו ניצבים בבתי החולים במעמד קליטת העובדים, רק כדי להסתכל להם בעיניים ולהבין עד כמה השינוי הוא גדול. אנו נוהגים לכנות את ימי הקליטה להעסקה ישירה כימי חג, כי זה יום שמחזיר את הכבוד האנושי לעובדות ולעובדים, ומחזיר לחברה הישראלית ערכים שעליהם היא נבנתה – סולידריות, צדק וערבות הדדית".

%d7%90

מנהל המרכז הרפואי זיו, אל"מ (במיל) ד"ר סלמאן זרקא: "זהו יום שמח במרכז הרפואי זיו. העובדים שלנו מגיעים כולם מהצפון, משלל המגזרים והתרבויות במטרה אחת, להעניק שירותי רפואה מצוינים לאזרחים, לחיילים המשרתים בגבול הצפון, למטיילים וגם טיפול הומניטרי לפצועים הסורים. אין כאן עובדים שקופים, כולם מעניקים כאן שרותי רפואה איכותיים. לא ניתן לקיים רפואה טובה ללא כלל העובדים. אני מברך את העובדים שהפכו לקבועים. אני מברך את שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, על המהלך החשוב וקורא לממשלת ישראל לפתח במרכז הרפואי זיו אפשרות לשירותים חדשים ועל ידי כך גם מקומות עבודה והמשך מינוף, פיתוח וצמצום פערים".

 

בטקס קליטת העובדים שנערך היום במרכז הרפואי זיו השתתפו נציגים רבים מטעם המדינה ואיגודי העובדים, ביניהם: יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד הבריאות דב פסט, מנכל אגף בכיר (בריאות) בנציבות שירות המדינה יוני דוקן, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המח"ר יעל רון, יו"ר איגוד הרנטגנאים אריה הרשקוביץ, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים זיו מאיר כהן חמוז, יו"ר ועד עובדי המרכז הרפואי זיו שרה סבג ומ"מ יו"ר הוועד הארצי של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים אבי קוך. כמו כן, נכחו בכנס גם ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו) ויו"ר נעמת גליה וולוך.

דילוג לתוכן