fbpx

ההצגה חייבת להימשך – עונת המנויים בהיכל התרבות יגאל אלון בעיצומה

 מאת חנוך מועלם יוסף

רינה ושאול, זוג מצפת, מזה 19 שנה מנויים קבועים בהיכל התרבות בצפת. השניים רוכשים מידי שנה מנוי זוגי ולא מפספסים אף הצגה. תמיד מתגאים מול החברים שלהם ממרכז הארץ, שאם הם מתל אביב צריכים לבחור לאיזה תאטרון ללכת לראות הצגה – הקאמרי או הבימה או תאטרון אחר- "אצלנו בצפת", אומר שאול, "מיטב ההצגות מכל תאטרון בתל אביב, מגיעות כחבילה מרוכזת ומובחרת עד אלינו ליד הבית- בהיכל התרבות יגאל אלון.

צילום: מתנ״ס צפת/ היכל התרבות יגאל אלון

במרץ 2020, באמצע עונת המנויים נחתה עלינו הקורונה. באותה התקופה נזכרים בני הזוג – "העולם השתנה- הגבלות, בידודים, מסכות, ריחוק חברתי וגם לא היו הצגות שאנחנו כל כך אוהבים. התגעגענו מאוד. מבחינתנו ללכת לתאטרון זה ממש אירוע-  להתלבש יפה, להגיע לאולם, להגיד שלום לסדרן בכניסה שסורק את הכרטיס, לפגוש את החברים, להתיישב בכיסאות הקבועים שלנו, להתרווח ליהנות ולהתרגש מהצגה טובה. העולם השתנה לצערנו, ולא ידענו אם התאטרון  יחזור בקרוב ואפילו אם יחזור בכלל". 

הקורונה עוד לא עזבה אותנו, והיא מגיעה בגלים, אבל החיים חזקים מכל נגיף, וההצגה חייבת להמשך, גם בהיכל התרבות צפת, שהיה מהראשונים להינזק שכן עיקר פעולתו מבוססת על התקהלות. שנה וקצת אחרי, עם בוא החיסונים והתו הירוק היכל התרבות יגאל אלון פתח שוב את שעריו והעונה שנקטעה המשיכה והסתיימה לצד אירועים ומופעים נוספים. "כל כך שמחנו לחזור ולפקוד את ההיכל שוב, ממש ציפינו לזה", נזכרת רינה.

בימים אלה, ההכנות בעיצומן והיכל התרבות יגאל אלון בצפת נערך לפתיחתה של עונת סדרות מנויים חדשה. סדרת התאטרון החדשה כוללת 7 הצגות ממיטב התאטראות- הבימה, הקאמרי, בית לסין, התאטרון העברי, תאטרון חיפה, תאטרון באר שבע ועוד. "סדרת המנויים החדשה", אומר חנוך מועלם יוסף מנהל היכל התרבות יגאל אלון,- " קלילה יותר. לעונה הקרובה בחרנו באמצעות ועדת הרפרטואר של ההיכל (ועדת תוכן מייעצת) הצגות קלילות יותר נוכח תקופת הקורונה שהעיבה על כולם ורצינו שקהל המנויים בעיקר יחייך ויצחק. מגיע לנו קצת לשכוח. קצת אסקפיזם תרבותי איכותי. ההצגות המתוכננות מגוונות וכוללות מחזאות ישראלית חדשה לצד מחזאות מחו"ל  מתורגמת. בין השחקנים שיופיעו על בימת ההיכל בהצגות העונה הקרובה ניתן למצוא את- שלמה בראבא, מוני מושונוב, רובי פורת שובל, סנדרה שדה, אודיה קורן, מוריס כהן, אסתי זהקיים, נורמן עיסא ועוד טובים אחרים".

צילום: מתנ״ס צפת/ היכל התרבות יגאל אלון

בהיכל התרבות יגאל אלון צפת עמלים בימים אלה גם על בניית סדרות תרבות חדשות נוספות, בין היתר סדרת פאן (FUN) שתכלול מופעים מגוונים- מוסיקה, סטנדאפ, מחזות זמר וכדומה, לצד סדרת ילדים עם הצגות הילדים הבולטות וכוכבי הילדים האהובים. "נרכוש לעצמנו כל מנוי שאפשר, נביא איתנו חברים, אפילו לנכדים נרכוש מנוי סדרת הילדים", מצהירים רינה ושאול.

"אנחנו אחרי גל רביעי של קורונה, המצב כרגע טוב יותר ויש חיסונים". מוסיף חנוך מועלם יוסף מנהל היכל התרבות- "אולי יהיו גלים נוספים, אבל כבר למדנו להתמגן לשמור על שגרה עם התו הירוק עד שתעלם הקורונה סופית ביום מן הימים. בינתיים אנו בהיכל התרבות יגאל אלון צפת אופטימיים וממשיכים בכל הכוח להעניק לתושבי צפת והסביבה תרבות טובה ומגוונת. אני קורא לכולם לבוא להיכל לרכוש או לחדש מנוי על מנת להמשיך בחיים, לצאת מהבית לבלות אצלנו, ליהנות מתרבות טובה ומעשירה ולהתרגש, כי כפי כולנו יודעים ומסכימים- ההצגה חייבת להמשך! 

השאר תגובה

דילוג לתוכן