fbpx

המשטרה אולצה להחזיר קנאביס לזוג מצפת לאחר שחקרה חשד לסחר בסמים

כשליש מכמות הקנאביס שתפסה המשטרה בביתם של בני זוג, הושבה להם ע"י החלטת בית משפט השלום בקריית שמונה. עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את השניים "המדינה החזיקה בקנאביס בניגוד לחוק. הגנתי על זכות הקניין עבור מרשיי"

צילום אילוסטרציה CANVA

תחילתה של הפרשה בחודש אוגוסט 2023. בני זוג בשנות ה-50 נחקרו בחשד להונאת הביטוח הלאומי בעסקיהם- והתיק נסגר בשל חוסר ראיות. במהלך חיפושים שערכה משטרת ישראל בביתם נתפס קנאביס רפואי במשקל של 680 גרם. עו"ד קארין לגטיוי המייצגת את בני הזוג, פנתה לבית המשפט בכדי לקבל חזרה את הקנאביס שהוחזק כחוק על ידי בני הזוג. לבני הזוג רשיונות להחזיק בקנאביס- לבעל 50 גרם ולאישה 100 גרם בחודש. כמו כן הוצג רישיון לשימוש בקנאביס על שמו של אביו של בן הזוג במשקל של 70 גרם, כאשר בנו מופיע כמשנע מורשה עפ"י חוק.

בזמן שהקנאביס הוחרם ע"י המשטרה, האישה, לה נקבע 100% נכות, נמנעה מלטפל בעצמה תקופה ממושכת. בית המשפט החליט כי המשטרה תופסת בקנאביס בניגוד לחוק, בשל היותו של הקנאביס קניינם של בני הזוג. ביה"מ הורה כי הקנאביס מוחזק שלא לצורך ולכן יש להשיב לבני הזוג את מה שנלקח מהם, בהתאם לתנאי הרשיונות ולמצבם הרפואי, כלומר יש להשיב 220 גרם קנאביס מתוך 680 גרם שנתפסו.

עו"ד קארין לגטיוי

תגובת עו"ד קארין לגטיוי: "החלטה נבונה ומדוייקת מפי כבוד השופט יריב נבון, אשר מקבל את טיעוניי באשר לכך שהמדינה מחזיקה בקנאביס בניגוד לחוק ושלא כדין. בהחלטתו כב' השופט נבון משיב למרשיי את הקנאביס תוך כדי חיזוק והדגשת חשיבות הזכות לקניין והאיזון הנדרש על מנת להגן על זכות זו"


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן