fbpx

חמישה מיזמים טכנולוגיים הגיעו לקו הסיום ויוצגו באירוע השיא של המרכז ליזמות וחדשנות במכללה האקדמית צפת

חמישה מיזמים טכנולוגיים מקוריים הגיעו לקו הסיום והם יוצגו בפני משקיעים      ב-  Demo Day,  אירוע השיא של המחזור הראשון של המרכז לחדשנות ויזמות, שיתקיים באודיטוריום הכללה האקדמית צפת ב- 24 לאוקטובר 2017.

חמשת המיזמים הבולטים  שהגיעו לסוף המסלול (7 החלו), נבחרו מתוך כחמישים מועמדים שהציגו את הפרויקטים שלהם בפני ראשי המרכז לחדשנות ויזמות שהוקם במכללה האקדמית צפת. המרכז הוקם ביוזמתו של מנכ"ל המכללה, שמואל הר נוי, בסיוע צוות ניהול שמתפעל ומוביל את הפרויקט. המרכז מתמקד בהכשרה כוללת של היזמים, ומכיל מאיץ טכנולוגי ובעתיד גם חממה טכנולוגית, שיסייעו לכל יזם עם רעיון שיש בו טכנולוגיה מקורית להכין את החומרים הנדרשים, במטרה להציגם בפני משקיעים ושותפים אסטרטגיים אפשריים.

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת "אנו רואים בפרויקט הגשמה של שתי מטרות  המכללה, עידוד לחדשנות ויצירתיות של הסטודנטים והבוגרים, ותרומה לפיתוח היזמות בצפת ובאזור. אנו מקוים שהצלחת הפרויקט וגיוס משקיעים תעודד גורמים ממשלתיים ופילנטרופיים להשקיע כספים הנדרשים להמשך הפרויקט ופיתוחו."

המאיץ אשר החל לפעול בתחילת אוגוסט 2017. התהליך כלל: ליווי צמוד ע"י מומחים מקצועיים, עזרה בבניית צוות, סדנאות הכשרה, סיוע בבניית מודל עסקי, לימוד מנסיונם של אחרים,  חשיפה ללקוחות פוטנציאליים ועוד.

בראש צוות הניהול עומד גידי לפבר, מנכ"ל שחף מחשבים ויזם ותיק ובעל ניסיון שהוא גם בן העיר צפת. "החלטתי להוביל את הפרויקט כדי לתרום לפיתוח העיר מתוך מטרה לחבר את הפריפריה למרכז – כחזון המכללה. עבודתי כראש הצוות וכמנטור, וחלק מעבודת הצוות נעשות בהתנדבות כתרומה להגשמת החזון המשותף ולפיתוח העיר צפת והאזור בכוון של יזמות ופתוח העסקים".

המנהל המקצועי של הצוות הוא ממי גנוסר, בעל וותק רב בהדרכת חברות סטארט אפ, ותורם מניסיונו העשיר שנרכש בפיתוח מאיצים בכל הארץ.

כמו כן חברים בצוות ד"ר דלית לוי ראש החוג למערכות מידע קהילתיות במכללה, ד"ר דוד בן טולילה מרצה בכיר במכללה,, וד"ר דוד גלולה מרצה במכללה ומיוזמי הרעיון. צוות המנטורים כולל את ממי גנוסר, המוביל המקצועי, ד"ר דוד גלולה, ד"ר זיאד דבור ומיקי וקנין – מרצים במכללה וגידי לפבר ממובילי הפרויקט.

הצגת הפרויקטים תתבצע בנוכחות מוזמנים רבים ובהשתתפות אנשי מפתח מהתעשייה, משקיעים פוטנציאליים ושותפים לצורך המשך פיתוח עסקי של המיזמים. בכך הסתיים המחזור הראשון של הפרויקט.

גידי לפבר: "המכללה יחד עם הצוות כבר עוסקים בתכנון ההמשך שיצטרך להתבסס על סיוע כספי ממקורות ממשלתיים ופרטיים. רק כך יוכל להתממש החזון החשוב של קירוב הפריפריה על מגזריה השונים והמיוחדים למרכז, ופיתוח האזור  באמצעות יזמות טכנולוגית".

דילוג לתוכן