fbpx

טיולי שטח בצפון – מה קיים ואיך לבחור?

צילום: freepik

טיולי שטח בצפון הפכו עם השנים לאחת החוויות היותר נחשקות ומיוחדות שיש. מדינת ישראל אומנם קטנה, אך כאשר יורדים מהכבישים הראשיים לשטח נחשפים למרחבים גדולים ועצומים ולנופים עוצרי נשימה שגורמים להחסיר מילים. 

בעוד שכבישים רגילים הם רק הדרך אל היעד, בטיולי שטח הדרך היא היעד ובמהלכם מתאפשר לכם לחקור את כל מה שיש לטבע הפראי להציע לכם. עם שפע של מסלולים, יעדים, נקודות תצפית אטרקציות וחברות שחיות ונושמות את השטח כך שיכולות לקחת אתכם ליעדים שעליהם אפילו לא חלמתם, אין ספק שהחוויה הסופית תהיה לא שגרתית ויוצאת דופן. מה גם שהיא תותיר עליכם רושם עצום. 

חוויה שמעולם לא חוויתם

בין אם אתם מתכוונים לשכור ג'יפ ובין אם לצאת לטיול ריינג'רים, מחכה לכם חוויה חדשה שמעולם לא חוויתם. יש המון סיבות לכך שטיולי שטח הפכו לכל כך פופולריים, אחת העיקריות בהן אלו הם הרכבים עצמם, שנחשבים לרכבי שטח מושלמים בזכות החלל המרווח שבהם ועד לעוצמה ולביצועים שהם מציעים. רכב שטח איכותי יכול לקחת אתכם על פני מאות קילומטרים בתוך השטח ולאפשר לכם לרדת בנקודת תצפית ולראות את כל תמונת האופק הפנורמית שנפרשת לפניכם. 

בשורה התחתונה: טיולי שטח מעניקים לכם את החופש לחקור את הטבע ולצאת להרפתקה מיוחדת במינה. 

איזה סוגים של טיולי שטח קיימים?

ישנם סוגים שונים של טיולי שטח, מה שמאפשר לכם ליהנות מאפשרויות בחירה בלתי מוגבלות בהתאם להעדפות שלכם, לכמות וגיל המשתתפים ולסוג החוויה שאתם מחפשים. 

  • טיולי ג'יפים – ג'יפ הוא רכב השטח המושלם. עם חמישה מקומות ישיבה וביצועים מרשימים, כמעט אין תנאי שטח שהג'יפ לא יצלח. הוא מתאים לסוגים שונים של טיולים, החל מטיולים משפחתיים ועד טיולי אדרנלין עם חברים, ויש לו המון כוח ואמינות גבוהה. מעבר לכך לג'יפים יש יכולות גרירה, הם מרווחים, מעוצבים לנסיעה בשטח עם מערכת 4X4, חלונות ויריעות שניתן לקפל או לפתוח ותכונות, שכולן כאחת, יאפשרו לכם ליהנות מחוויית השטח במלוא תפארתה. 
  • טיולי ריינג'רים – הריינג'רים הגיעו לעולם כדי לשמש ככלי עבודה עבור חקלאים, ציידים ודייגים. הם בנויים ומעוצבים לתנאי שטח לחלוטין, כוללים גם מקום לציוד ונחשבים למאוד בטיחותיים. עם שלדה יציבה וחזקה, המון כוח ואמינות, אלו הרכבים שיוצרו כדי לתת שירות והם ישרתו אתכם גם כאשר אתם נמצאים בשטח ומחפשים לכם לצאת להרפתקה אמיתית של פעם בחיים. 
  • טיולי רייזרים – טיולי שטח על רייזרים מאפשרים לכם להתחבר לצדדים הפראיים והחייתיים שבכם ופשוט ללחוץ על הגז. אין שום אתגר שרייזר לא יצלח, הוא נבנה עבור תנאי שטח ומדלג על כל מכשול בקלילות ואפילו בריחוף כמעט. לרייזרים יש ביצועים ללא חת או תחרות, והמון תכונות שיגרמו לכם להרגיש איך הדם זורם לכם בעורקים. סוג זה של טיולי שטח אינו מיועד לבעלי לב חלש, למרות שאתם יכולים להתנסות בהם בהחלט גם מבלי ללחוץ חזק על דוושת הגז.  
  • טיולי טרקטורונים – בעוד שכלי שטח מסוימים מיועדים לכמה וכמה נוסעים, טרקטורונים הם הכלי המושלם כדי לצאת לנסיעת שטח הרפתקנית שכל כולה התכנסות והתאחדות עם הטבע. תוכלו להרכיב נוסע נוסף, אבל כאן החוויה יותר אישית ותוכלו לצאת לטיול לבד או כחלק מקבוצה. טרקטורונים הם טרקטורים קומפקטיים עם המון כוח, אין להם הגה אלא כידון, ותוכלו לצלוח איתם גם את תנאי השטח המאתגרים ביותר. רכבים אלו מתאימים עבור טווח גילאים נרחב של נוסעים. 

איך בוחרים?

יש סוגים שונים של טיולי שטח בצפון, מסלולים מגוונים ורכבי שטח שלכל אחד יתרונות משלו וחוויה אחרת שמציע. בחירת סוג הטיול תלויה בחוויה שאתם רוצים לעצמכם, ובמשתנים נוספים כמו למשל:

  • אורך הטיול – ישנם כלי רכב שלא מתאימים לטיולים ארוכים הן מבחינת נפח מכל הדלק, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת מקום האחסון הזמין. לכן אורך הטיול משחק תפקיד משמעותי.
  • סוג החוויה – כל כלי רכב מציע הרפתקה מסוג אחר. ישנם סוגים של מסלולים וטיולים שיזרימו את האדרנלין ויעצימו את תחושת האתגר, ויש כלים שמתאים לטיול משפחתי רגוע. 
  • כמות המשתתפים – כמות המשתתפים גם יכולה להוות גורם מכריע, ככל שכמות המשתתפים גדולה יותר תצטרכו כלי רכב עם יותר מקומות ישיבה. 
  • עם הדרכה או בלי – יש אנשים שאוהבים "ללכת לאיבוד" בטבע בעוד שאחרים יעדיפו חוויה יותר מאורגנת ומונחית. לכן סוג האנשים שאתם וחוויית הטיול שאתם מעדיפים אלו גם משתנים שישפיעו על הבחירה שלכם. 

ולסיכום, כדי לבחור את טיול השטח המתאים לכם ביותר, פשוט עשו שיעורי בית והבינו מה בדיוק אתם מחפשים. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן