fbpx

יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: "מחשש לעומס מסוכן בהילולה במירון חשוב לווסת את החוגגים"

השנה תתאפשר חלוקת שתיה וכיבוד ליד קבר הרשב"י בימי הילולת ל"ג בעומר, רק לארגונים שקיבלו לכך אישור. מי שאין בידו אישור, יטופל ביד קשה, כדי למנוע הקמת דוכנים על צירי התנועה, כך דיווח היום רפ"ק מיכה טובול, רע"ן רישוי ואבטחה במשטרה, לחברי ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש, שבאו לבחון מקרוב את היערכות הרשויות להילולת הרשב"י במירון. 

המשטרה נערכת לוויסות כמות המבקרים באתר בכל זמן נתון, על מנת למנוע "סתימת ההר". לשם כך ישמשו החניון במגידו וחניון ציפורה בבקעה. כל האוטובוסים המגיעים מהמרכז יעצרו באחד משני החניונים האלה, ויורשו להמשיך בתנועה רק באישור משטרת התנועה, שתעכב אוטובוסים על פי הצורך. חפ"ק של משרד התחבורה והמשטרה יידע מה מספר החוגגים על ההר בכל עת, ויוודא שכמות הנכנסים מווסתת על פי כמות היוצאים, כשהמטרה היא שהתנועה תזרום כל העת.

יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש ביקש לבדוק הרחבת חניונים באזור היציאה מכביש 6, ליד אליקים או יוקנעם. לדבריו המעבר בחניון מגידו מאריך את דרכם שלך החוגגים, וחניון על אם הדרך יכול להקל עליהם מאד.

מורן יונה, מ"מ מנהלת תחום תחבורה ציבורית במשרד התחבורה דיווחה לוועדה שהשנה לראשונה יוכלו החוגגים להגיע גם באמצעות רכבת ישראל שמגיעה עד כרמיאל. שם הוקצו 20 אוטובוסים לקליטת החוגגים והסעתם לאתר, זאת בנוסף ל-50 אוטובוסים שיוצאים מכרמיאל, ללא קשר לרכבת. לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ קיש מהם הלקחים שהופקו משנה שעברה השיבהיונה שהשנה הוחלט להקפיד על הפרדה בין תחבורה ציבורית לאוטובוסים פרטיים, כשתינתן העדפה ברורה לתחבורה ציבורית על פני הסעות פרטיות. יצוין שבכל שנה מגיעים לאתר כ-100 אוטובוסים הנשכרים על ידי חסידויות שונות. האוטובוסים הפרטיים יופנו לחניונים שונים, ומשם שאטלים יאספו את החוגגים אל ההר. רק לתחבורה ציבורית תתאפשר הגעה והורדת הנוסעים על ההר.

מרדכי הלפרין, ממועצת היישוב מירון: "השקעתו הרבה של מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, שהשקיע מיליונים בהקמת מערכת ביוב אינה מועילה משום ששכחו לחבר אותה. הצנרת מגיעה לשום מקום, ואין שבת שהביוב לא עולה על גדותיו. אנו חיים בתוך מדמנה. גם צנרת מצוינת צריך לחבר לאן שהוא. אם לא יסיימו את המלאכה, אז עם כל התודה על היוזמה, זה חלם".

הלפרין הזהיר גם: "אני לא רואה איך שער הכניסה של הישוב יעמוד בעומס כשיביאו עשרות אלפי איש לכביש 89. השער ייסתם. יש סמוך ביותר לקבר הרשב"י חניון גדול מאד של אגד. במקום לחשוב על עקירת כרמי יין שתוצרתם מוכרת בכל העולם, אפשר לבנות על המגרש הזה, שהוא בבעלות המדינה, חניון של 3 קומות, ולא לקחת מחקלאים את אדמתם".

דילוג לתוכן