fbpx

מאתרים וחוסכים: איך מאתרים נזילות בבית?

צילום: freepik

חוששים שיש לכם נזילה בבית? חשבון המים שלכם מנופח? אולי זה הזמן להזמין מאתר נזילות מקצועי.

איתור נזילות – למה זה חשוב?

בכל הקשור לנזילות בבית, קיימת חשיבות מכרעת של האיתור והתיקון המהיר שלהן. ראשית, נזילה סמויה בבית יכולה לגרום לבזבוז מיותר של מים, ממש ברמה של מספר ליטרים ביום. מעבר לעובדה שזה פשוט חבל, סביר להניח שאתם תגלו את הנזילה הזו בדמות חשבון מים מנופח.

בנוסף, במידה ומדובר בנזילה שמתרחשת בצנרת האינסטלציה הסמויה שבקיר, הנזק לתשתית הבית עלול להיות גדול, שלא לדבר על הסכנה הכרוכה במגע עם חשמל. לכן, במידה ואתם חוששים שיש לכם נזילה בבית, מומלץ לאתר נזילות בתוך בבית ולתקן אותן כמה שיותר מהר.

נזילות בבית – כל הגורמים

ברוב המקרים נזילות בבית נגרמות כתוצאה מתקלה בניאגרה, במצוף, במנגנון או בגומיית האטם שלה. במצב כזה, מים ירדו באופן קבוע מהניאגרה לאסלה. ברוב המקרים הנזילה תהיה כה איטית וחלשה, שאתם אפילו לא תשימו לב שהיא קיימת.

אחד הגורמים הנפוצים לנזילה בבית הוא כשל בצנרת האינסטלציה הסמויה שבקיר או מתחת למרצפות. אז אם לא ידעתם, צנרת המים הזו עולה לדירה שלכם היישר מהשיבר הראשי שנמצא למטה. היא מטפסת על הקיר של הבניין ונכנסת לתוך הקיר של הדירה שלכם בצורה סמויה.

במידה ויש כשל בצנרת המים הזו, תתרחש נזילה סמויה ואתם לא תוכלו לדעת עליה, אלא רק בשלב מאוחר למדי בו תוכלו לראות כתמים של רטיבות ועובש על הקיר.

איך מאתרים נזילה בבית?

בשנים עברו, כשהייתם מזמינים אינסטלטור לאיתור נזילה, הוא היה מגיע אליכם הביתה ומתחיל לנחש היכן נמצא מקור הנזילה. אז במידה ומדובר באינסטלטור מקצועי ומנוסה למדי, יתכן והוא יצליח לאתר את הנזילה. במידה ולא, מדובר במפח נפש לא קטן שנגמר בשבירה נרחבת של הקיר והמרצפות.

כיום המכשור הטכנולוגי מאפשר איתור מהיר ומדויק של מקור הנזילה, מבלי הצורך בשבירת קירות ולהיכנס לתיקונים ושיפוצים מיותרים. את האיתור הזה ניתן לבצע באמצעות מצלמה תרמית לאיתור נזילות.

מדובר במצלמה שיודעת לבצע מיפוי תרמו גרפי של צנרת האינסטלציה בקיר, תוך שהיא מצביעה על הפרשי הטמפרטורה בקיר. על גבי מסך ייעודי בעל המקצוע יוכל לראות את תוואי הצנרת ואת האזור המדויק שבוא נמצא המקור לנזילה.

איך בוחרים מאתר נזילות?

ראשית עליכם לדעת כי לא כל אינסטלטור הוא מאתר נזילות מקצועי ולא פעם לקוחות שמזמינים אינסטלטורים לאיתור פשוט מתאכזבים מהשירות. לכן, בחרו מאתר נזילות שיש לו מספק שנות ניסיון וותק בתחום, על מנת שיוכל לאתר במהירות את הכשל בצנרת.

בנוסף, ודאו שמאתר הנזילות מפיק עבורכם דוח מקצועי המצביע על סוג הכשל בצנרת, מה הגורם לו וכמובן הצעה לתיקון. לא כל מאתרי הנזילות מבצעים גם את התיקונים, כך שמומלץ לוודא זאת מראש.

כמו כן, אל תוותרו על הצעת מחיר מסודרת עבור השירות וודאו מראש מה קורה במידה ומאתר הנזילות לא מצליח לאתר את הנזילה. בכל זאת, מדובר על עבודה לא זולה במיוחד, האם הוא מתכוון לגבות בכל זאת את מלא הסכום? כדאי לדעת זאת מראש על מנת להימנע מאי נעימות.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן