fbpx

מעוררים השראה- המכינה הקד"צ ימין אורד בחצור ארחה את עמותת "קו לחיים"

תלמידי ימין אורד וילדי עמותת קו לחיים. צילום: ימין אורד 

סוף שבוע מעורר השראה עבר על חניכי המכינה הקד"צ ימין אורד בחצור הגלילית, עת התארחו במכינה 25 נערות ונערים בעלי צרכים מיוחדים, שמלווים על ידי עמותת "קו לחיים".  

בחסות השמש החורפית הנעימה שהפציעה בבוקר שישי קיימו כולם יחד בחצר המכינה פעילות חוץ מותאמת במיוחד לבני הנוער מקו לחיים, כששיא האירוע עוד לפניהם – קבלת שבת מיוחדת במינה, ביחד עם חניכי בני עקיבא בחצור שהיו שותפים מלאים לאירוח. "זה היה מרגש", מספר יואל בלאי מהמכינה, "לראות בני נוער של קו לחיים שאמנם מתקשים בדיבור, אבל מתפללים עם השפתיים בכוונה מלאה.  

מכינת ימין אורד, שמופעלת ע"י עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", מיועדת לנערים מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. כמעט כל בוגריה התגייסו לאורך השנים לתפקידים קרביים משמעותיים, וחלקם התקדם לפיקוד ולקצונה. בלאי משמש במכינה כ"אח בוגר", תפקיד שמיועד לבוגר טרי שמלווה מקרוב את החניכים הנוכחיים. "אחרי ארוחת שבת", הוא מספר, "ישבנו לפעילות מיוחדת עם האורחים. דיברנו על הנושא של 'אי צדק' מכל מיני זוויות, אישיות וחברתיות. הגענו למסקנה שכל אחד צריך לקדם את הצדק שלו, מתוך התחשבות והתחברות גם לצדק של אחרים".  

במוצאי שבת קיימו כולם פעילות פרידה משותפת של שירים, ריקודים ובעיקר הרבה שמחה. "הנער מ'קו לחיים' שליוויתי לאורך הסופ"ש שמח מאוד", סיכם אחד מחניכי המכינה, "אבל הוא שימח אותי והעניק לי הרבה יותר".  

השאר תגובה

דילוג לתוכן