fbpx

מצטיינת ראש השנה: סמל נוי כרמל מקיבוץ קדרים – פרמדיקית באוגדה בעזה

כמידי שנה, מתקיימים טקסי הצטיינות בחטיבות ובחילות השונים במהלך החגים. המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי מפקדיהם על פי תרומתם הרבה והיכולות הייחודיות אותן הם מפגינים. בין המצטיינים, סמל נוי כרמל, מקיבוץ קדרים, המשרתת כפרמדיקית בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה.

נוי כרמל התגייסה במרץ 2018 לאחר קורס קדם צבאי על מנת להיות פרמדיקית. עם סיום הכשרה נוספת של שנה וחודשיים, נלחמה על מנת להיות משובצת לשרת באוגדת עזה.היא מספרת: " תמיד נמשכתי למקצוע- גם בתיכון כשהרחבתי ביולוגיה וכימיה. לא קיבלתי במנילה את האופציה לתפקיד אבל התעקשתי לקבל מיונים". במסגרת תפקידה, היא דואגת לכשירות ומאמנת את התאג"דים (תאג"ד היא תחנת איסוף נפגעים גדודית).

התאג"דים מתחלפים מעצם היותם גדודיים והיא מעין ״עקב בקרקע״ בגזרה. בנוסף, במסגרת התפקיד  תופסת נוי כוננות EMS צבאי המשמש גם את האזרחים באזור (שירותי רפואת חירום). כמעט כל פצוע בגזרה עובר דרכה- במרבית המקרים היא תפנה אותם יחד עם הצוות של האמבולנס החטיבתי לבית החולים ותמשיך לטפל בהם. מעבר לכל תחומי האחריות החשובים הללו, נוי מובילה פרוייקט ייחודי של מתן הדרכות רפואיות לתושבי עוטף עזה מתוך הבנה שהם המענה הראשוני שיכול להיות המהיר ביותר לפצועים בעורף.

בטקס המצטיינים של פיקוד הדרום קיבלה נוי את אות ההצטיינות ממפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי. היא מתארת את עצמה "כאדם של מעשים ולא של מילים- וזו הסיבה גם שאני משערת שקיבלתי את ההצטיינות". 

תגובה אחת

  1. גאווה גדולה לשמוע על נוי ועל התפתחותה המקצועית,זה לא מפתיע אותי.
    נוי תמיד היתה ילדה צנועה ואחראית,היא בת מחזור של בני בקיבוץ.
    הרבה הצלחה לנוי שלנו!!!
    גאים ונרגשים
    אתי פרל

השאר תגובה

דילוג לתוכן