fbpx

מקדמים את החקלאים במרום הגליל: שר החקלאות בפגישת עבודה משמעותית עם ראש המועצה עמית סופר

עמית סופר ראש המועצה לשר החקלאות אבי דיכטר בסיור במועצה האזורית מרום הגליל : "מרגישים היטב את הרוח החדשה והטובה שהשר מביא, זו בשורה לחקלאים" ח"כ אבי דיכטר: "אנחנו נשים גלגל הצלה על החקלאים שצריכים אותו. אנחנו לא חוששים מנושאים מורכבים שהרבה גורמים מעורבים בהם" סגן השר ח"כ משה אבוטובול: " זה שכבר אחרי חודשיים אנחנו כאן מראה כמה אתם חשובים לנו". צילומים: סהר כהן- בראשית צלמים

כידוע, עם הקמת הממשלה החדשה החל ראש המועצה עמית סופר בסבב פגישות מקצועיות עם השרים. עם ידידו השר דיכטר, שר החקלאות הוא נפגש ממש עם כניסתו לתפקיד וכבר בינואר עמלו יחד על חתימה על עדכון מחיר הביצה ואכן השר עמד בהבטחתו לסופר ועדכן את מחיר הביצה ב 8 אג'. השבוע ביום  חמישי חודשיים ושבוע בלבד מיום כינון הממשלה עמד דיכטר במילתו לסופר והגיע לסיור עבודה מקצועי וארוך עם סגן השר ח"כ אבוטובול, מנכ"ל המשרד אורן לביא וכל הצמרת הבכירה של משרד החקלאות. ראשי המועצות מבואות חרמון ומעלה יוסף הגיעו והשתתפו בדיון המקצועי שנערך בסיום הסיור בחדר הישיבות של ראש המועצה האזורית מרום הגליל. בסיור בחר ראש המועצה לקחת את השר להתרשם מהאתגרים והקשיים של חקלאים לצד הצלחות וקידמה ובחר ביישובים: כרם בן זמרה, דלתון אביבים ודוב"ב. במהלך היום הגיעו והשתתפו חקלאים רבים, חברי מליאה ובינהם דורון פרומוביץ מדלתון שהלה את סוגיית פערי המחירים בין מה שהחקלאי מקבל למה שהרשתות גוזרות, עמי דהן מאביבים שדיבר על המצוקות הייחודיות ליישוב גדר. יושבי ראש ווועדים ובינהם דניאל פרץ יו"ר וועד דוב"ב שסקר את ההתמודדות המורכבת של חקלאי קו העימות. אל הסיור והישיבה המקצועית הגיעו חקלאים רבים מהאזור וכן השתתפו בו עובדי מועצה בינהם מוטי שמקה רכז החקלאות שהתייחס למתן פתרון קצה נקודתי בחווה לזבל העופות.

רפי פרץ חבר וועד דוב"ב שיתף את השר בכאב היומיומי של איבוד המשק המשפחתי והאתגרים שעומדים בהם החקלאים במושבים.

בישיבה המקצועית דיבר שמעון ביטון, נציג החקלאים מדם ליבו ואמר " אנחנו נילחם ששום מגדל מטילות לא יפרוש מהענף נעשה הכל על מנת לשמור על כלל המגדלים ששלוחת המטילות זה מקור פרנסתם"

מוטי אלקבץ מזכיר ארגון מגדלי העופות הדגיש את החשיבות שיש לנושא הסרת החסמים מול השירותים הווטרינריים למעוכבי האיכלוס.

מולי לויט מנכ"ל מועצת הלול נתן סקירה מקיפה על הסוגיות המרכזיות שנדרשות להסדרה.

אל הסיור התלווה גם חכ"ל דני סיידא מוותיקי חקלאי האזור ואמר: "לאחר מאבק עיקש ובלתי מתפשר בממשלה החולפת אנו רואים את השינוי המיוחל, שגולת הכותרת שלו הינו הסיור החשוב של שר החקלאות מר אבי דיכטר, שביחד עם סגנו, מנכ"ל וצוות המשרד הגיעו לסיור מקיף ביישובי הגליל ובו עמדו על מצב הענף ועל היעדים לשיקומו וקידומו"

את הדיון המקצועי פתח ראש המועצה האזורית מרום הגליל ואמר שבהחלט מרגישים את הרוח החיובית והטובה שהשר מביא למשרד והודה לשר על שיתוף הפעולה המקצועי, הקשב וההיענות לצרכים. ראש המועצה הציג את סוגיות הליבה הקריטיות לטיפול ובינהם: הבטחת המשך התיכנון בענף, הבטחת התוספת במחיר הביצה לחקלאי, תמיכה וקידום בחקלאים מחוסרי איכלוס וסיוע בהסדרת פתרון קצה. השר בדברי הסיכום לדיון ארוך הצהיר שתוקם וועדת חריגים ברשות מנכ"ל משרדו לחקלאים שיקבלו סירוב מהגורמים המקצועיים לאיכלוס. לוועדה ייקבעו קריטריונים והיא תפעל על פי כל דין כדי "לשים על החקלאי גלגל הצלה" כדברי השר.

בסיום הישיבה המוצלחת שוחח ראש המועצה עם מנכ"ל המשרד אורן לביא וכבר סיכם איתו על חידוש החלטת ממשלה ייעודית לתמיכה בפתרון הקצה האזורי שמקדמת המועצה.

ראש המועצה עמית סופר סיכם את ביקור השר כמוצלח מאוד והתייחס : " אני שמח שרבים מבעלי התפקידים וחקלאי האזור הגיעו והיו איתנו משך הסיור וישיבת העבודה , כך השר הבין לעומקם של דברים את הכאב והמצוקה והאיום הממשי שמרחף כבר שנים רבות על מקור הפרנסה העיקרי של אלפי משפחות במרום הגליל. חשנו כולנו שיש לשר ולסגן השר ולמנכ"ל אוזן קשבת ונפש חפצה לסייע באמת ובתמים. וכבר השגנו הישגים חשובים כמו הקמת וועדת חריגים למחוסרי איכלוס והקמת צוות מקצועי ברשות השר להבטחת התוספת של מחיר הביצה לחקלאי וכן חידוש החלטת ממשלה לתמיכה בפתרון הקצה"


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן