fbpx

מרום הגליל אישרה את תקציב 2020

היקף תקציבי חסר תקדים לפיתוח ותשתיות ביישובים של 200 מיליון ₪ והגדלה נוספת של התקציב ל 147 מיליון ₪ התקציב מציב את החינוך בראש סדר העדיפות: עם השקעה של 42% מהתקציב בחינוך ו 16.5% בשירותים החברתיים. 

בתמונה – חברי המליאה בסיום הישיבה . צילום: דוברות מרום הגליל

ביום חמישי התקיימה ההצבעה על תקציב מועצת מרום הגליל לשנת 2020. למרות המציאות הפוליטית המורכבת והשיתוק במשרדי הממשלה, הצליח ראש המועצה עמית סופר לגייס משאבים אדירים לפיתוח ותשתיות במרום הגליל, להגדיל תקציבים ולקדם במקביל מעל 100 פרויקטים בכל יישובי המועצה. סופר נכנס לתפקידו לפני כעשור עם תקציב של 77 מיליון ₪ בלבד, השנה הוא הציג הישג משמעותי עם הכפלת התקציב של המועצה ל 147 מיליון ₪  והשקעה חברת תקדים בפרויקטים ותשתיות ובחינוך. 

במועצה המשיכו לעבוד במרץ וכעת מנוהלים מעל 100 פרויקטים של תשתיות ופיתוח בכל היישובים בהיקף תקציבי חסר תקדים של כ 200 מיליון ₪. מדובר בפרויקטים רבים ביניהם שיפוץ יסודי של 6 בתי עם במעל ל 8 מיליון ₪ , בניית מוסדות חינוך בהיקף של 25 מיליון ₪, השקעות בתשתיות הספורט והפנאי בהיקף שך 9.4 מיליון ₪ עם תוספת של 7 שחב"קים ו-9 גני שעשועים חדשים.  

חלק מהפרויקטים מבוצעים ברמה האזורית והאסטרטגית – כך למשל מיזם הביוגז שנמצא בשלב הסרת חסמי תיכנון. במסגרת תוכנית ההמראה שזכתה בה המועצה הוקצו 7 מיליון ₪ לקידום פרויקטים מניבים וביניהם הנחת תאים פוטו וולטאים על גגות המועצה, פיתוח אזור מסחר תיירותי וקידום מיזם כלכלי חברתי של הסעדה במוסדות החינוך. ביצוע הפארק האזורי נמצא בעיצומו בהיקף של 10 מיליון ₪,  מבוצעות עבודות לשיפור תשתיות והחלפת תחנות הסעה ביישובים בהיקף של 2.5 מיליון ₪  ובימים אלו מושלם פרויקט החלפת תאורת הלדים בכל יישובי המועצה בהיקף של 10 מיליון ₪.   

בהשוואה ארצית המועצה ממוקמת מעל הממוצע בהשקעה פר תלמיד וכן בהשקה פר תושב. ראש המועצה הודה לחברי המליאה שדנו ואישרו את התקציב ללא מתנגדים וכן לגזברית המועצה חנה שטיין וצוות משרדו של רוני דנה חשבונאות על הכנת התקציב. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן