fbpx

ניצוצות לחיים: ממ"ד שמיני הוצב השבוע למיגון ובטחון ילדי צפת

מה שהתחיל לפני חודשיים בגן ילדים בודד, הפך כבר לפרויקט חסד חסר תקדים: בעמותת ניצוצות לחיים, עמותת המתנדבים הצפתית שהקימו שיינא פקווין וקלרה לוי, חנכו השבוע את הממ"ד השמיני (!) שנתרם והוקם במוסד חינוך בעיר.

הממ"ד הראשון הוצב בגן הילדים 'גפן', גן תקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי, במבנה חדיש שלא היה פעיל עקב חוסר מיגון. מאז כבר הציבה העמותה 7 נוספים, 3 מהם השבוע. הממ"דים הוצבו בבית ספר גנזי המלך, בגן שושנה (שנחשף לתקשורת עם התמונה המפורסת של הילדות השוכבות על הקרקע בחצר בזמן אזעקה), בגני הדר, צוהר ללב (חינוך מיוחד) ושני מעונות ילדים, וישמשו את הילדים אשר היו עד היום ללא מיגון כלל.

שיינא פקווין, אותה אתם זוכרים בוודאי מהתמודדתה בבחירות למועצת העיר כמספר 2  ברשימתו של חבר המועצה יוחאי עזרא –  ממקימי 'חזית אחת כח צפת' שפעלה רבות למען העיר וחיילים בחזית הצפונית, ממשיכה בכל העת בפעילותה ההתנדבותית הקהילתית. "אני גאה מאוד בשיינא כשותפתי לעשייה ולמרות שהיא לא חברת מועצה רשמית, אנו ממשיכים לעבוד יחד בכל הכח למען ילדי העיר ולמען בטחונם" מסר עזרא

את המרחבים המוגנים הניידים רכשה העמותה הצפתית מתרומות אותן מגייסות פקווין ולוי בחו"ל, ביניהן מאנשי הפדרציה היהודית בפאלם ביץ', מפרויקט מגן ומתורמים פרטיים מרחבי העולם. *עלות כל ממ"ד הינה כ-120,000 ₪ וכוללת עבודות שטח רבות והכנת תשתיות.*

לצורך מיגון מוסדות החינוך הקימו בניצוצות לחיים צוות מקצועי שסייר במוסדות השונים הפועלים ללא מיגון הולם ושהכריע עפ"י סדרי העדיפויות ורמת הדחיפות אילו מוסדות יזכו ראשונים למענה החשוב. "הגענו למצב שהוספנו ממ"דים למוסדות בהם זה היה דחוף מאוד, עוד לפני שהוספנו בגן הילדים של הבן שלי עצמי. עד כדי כך הקפדנו על עבודה מקצועית ובסטנדרטים גבוהים."

לדברי שיינא וקלרה, שנרתמו למשימה בתור אמהות מודאגות, הפרויקט מסיר דאגה מליבן של מאות הורים בצפת שיודעים שלילדיהן יש פתרון ובטחון.  "תודה לתורמים היקרים ולכל השותפים על שיתוף הפעולה. זכות גדולה לסייע להציל חיים בצפת!"


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן