fbpx

עץ ראשון בארץ הקודש: כ- 300 בני העדה האתיופית מצפת נטעו עצים ביער הבעל שם טוב

כ-600 עצים ניטעו היום ביער הבעל שם טוב שליד צפת, במסגרת יום נטיעות נוסף של קרן קימת לישראל. כ- 300 עצים ניטעו על ידי עולים חדשים, בני העדה האתיופית, שהגיעו ממרכזי הקליטה בצפת.

אנשי קרן קימת לישראל קיבלו את העולים החדשים עם מוזיקה בשפה האמהרית והראו להם איך נוטעים עץ. עבור מרבית העולם זו הייתה הפעם הראשונה שהם נוטעים עץ בארץ ישראל. "לראות עולים חדשים נוטעים עץ זה מרגש", סיפר ניר רכס ממחלקת החינוך בקק"ל, "אחרי הנטיעות העולים רקדו ושמחו מאוד. הם  היו מאושרים לקיים את המצווה הזו".


כ-300 עצים נוספים ניטעו על ידי חיילים, תלמידי בית ספר לחינוך מיוחד מנהריה וילדים מצפת. בין העצים שניטעו – שקד,  חרוב, תאנה, אלה, כליל החורש ואדר סורי.
יער בעל שם טוב נמצא בין כביש עוקף צפת לבין הצד המזרחי של נחל עמוד. יערן גוש ביריה-חזון בקק"ל אלי חפוטה מסר כי היער ניטע בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. אחרי סופת השלגים של חורף 2013 ניזוקו חלקות גדולות של היער ומאז עושים בו חידושים בהדרגה.

"היה אירוע יפה ומעניין מאוד. לראות עולה חדש נוטע עץ זה יפה מאוד. בני העדה האתיופית נטעו את העצים בהתלהבות גדולה. הם רצו לנטוע עוד ועוד עצים. היה מרגש לראות אותם שמחים, שרים ורוקדים", סיפר חפוטה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן