fbpx

פינת החי בצפת הופכת לגן זואולוגי

אחרי פתיחת עמק התכלת, פינת החי בצפת תחזור לפעילות שוטפת הצפויה לשלב פעילות ערכית לצד פיתוח תרבות הפנאי, זאת תחת הכותרת הגן הזואולוגי העירוני. בשנים האחרונות פעלה פינת החי לסירוגין וכעת עם הסדרת הפעילות במקום הוחלט על פתיחתה לאורך כל השבוע בלא תשלום. השינוי הגדול הצפוי בגן הזואולוגי המחודש הוא ההחלטה למקסם את הפעילות במקום ולהעניק לתלמידים עם צרכים מיוחדים טיפול באמצעות מפגש עם בעלי חיים, המסייע לשפר את תפקודו הפיזי,חברתי ורגשי של הילדים. הענקת הטיפולים באמצעות בעלי חיים תבוסס על מפגשים שוטפים בין התלמידים לאנשי מקצוע, כאשר תפקידם של המטפלים בתהליך הוא לכוון את התלמידים המטופלים להתבוננות פנימית, מודעות ופיתוח תובנה.

בסיור שבוצע במקום בשבוע החולף בהשתתפות ראש העיר, שוקי אוחנה, הנהלת הגן הזואולוגי המחודש וסגן מנה מחלקת החינוך, זאב סבן הוחלט למקסם את הפעילות במקום על ידי התמקדות במהלך שעות הבוקר בטיפולים ואחה״צ בפתיחת המקום לכלל תושבי צפת.

מנהל מחלקת החינוך, מוטי כהן ציין כי למעלה מ-150 תלמידים ישתתפו מדי שבוע בתוכנית מקצועית ופרטנית לכל תלמיד בהתאם לצרכים שלו. ראש העיר, שוקי אוחנה הדגיש כי זהו עוד ניצן בהתעוררות העיר. ״ פתחנו את עמק התכלת, כעת את הגן הזואולוגי. צעד אחר צעד נעיר את תרבות הפנאי בעיר״, אמר אוחנה.

דילוג לתוכן