fbpx

ראש מועצת חצור שמעון סויסה: "רמת השירות בתחום הוויטרינריה באזור שלנו לוקה בחסר"

פורום ראשי הרשויות של הגליל המזרחי התכנס בחצור הגלילית שם סיפר ראש המועצה שמעון סויסה על התוכניות העתידיות של הישוב ועל שיתופי הפעולה הרבים להם זוכה הרשות עם הממשלה על משרדיה השונים.

במהלך סדר היום של הפורום עמד אישור מודל הפעלה אזורי ייחודי וחדשני של שירותי הווטרינריה הרשותיים. בעבודה שהוביל אשכול רשויות גליל מזרחי בשנה האחרונה, נסקרו כל שירותי הווטרינריה ברשויות, נבנה מודל ארגוני ועסקי ונכתבה המלצה לדרך הפעלה של המערך האזורי. את תוכנית הוטרינריה הובילו ועדת איכות הסביבה בראשותו של שמעון סויסה, ראש המועצה המקומית חצור הגלילית ופורום מנכ"לי הרשויות באשכול.

סויסה: "אני מאמין שמדובר בתוכנית נכונה שתחולל מפנה בשירות הניתן לכל תושבי הגליל המזרחי. רמת השירות בתחום הוויטרינריה באזור שלנו לוקה בחסר, אשכול גליל מזרחי והעבודה המשותפת של הרשויות מאפשרת לנו לגבש תוכנית מקיפה שמטרתה לשפר את רמת השירות בתחום הוטרינריה ולספק לתושבים מענה הולם למגוון תחומים כגון לכידת בעלי חיים, חיסוני כלבים ,בדיקות מזון ועוד".

פורום גליל מזרחי

ראשי הרשויות אשרו, כאמור, את מודל ההפעלה כולל הפיכת הכלבייה בצפת לתחנת הסגר אזורית עם שירתים וסטנדרטים גבוהים. בחודשים הקרובים יחל הליך ההקמה של המערך האזורי כאשר הצפי הוא שעד ינואר 2017 בנית המערך האזורי תושלם בסיוע משרד הפנים, משרד האוצר, ומשרדי החקלאות והגנת הסביבה השותפים בפרויקט.

ראשי הרשויות אישור גם את תקציב האשכול שיעמוד בשנת 2016 על כ-5 מיליון שקלים וזאת בהשוואה לכשני מיליון שקלים בשנת 2015.

הגידול בתקציב האשכול מגיע בעיקר ממשרדי ממשלה שונים עבור הקמת פרויקטים אזוריים. הפרויקטים המרכזיים בהם יעסוק אשכול גליל מזרחי בשנת 2016 יהיו: הקמת מערך הווטרינריה האזורי, הקמת מערך אזורי להערכות לחירום, הקמת מערך אזורי לפינוי פסולת, ביצוע סקר התייעלות אנרגטית ברשויות, קידום תוכנית לפיתוח כלכלי וחברתי, המשך תכנון חדש לתחבורה הציבורית, המשך הקמת מסגרות לבעלי מוגבלויות ועוד.

כל הפרויקטים אותם מוביל האשכול נעשים בשיתוף פעולה מלא עם הצוותים המקצועיים ברשויות המקומיות ועם משרדי הממשלה הרלוונטים לכל נושא.

מנכ"לית אשכול גליל מזרחי, נורית צור-רבינו: "השנה הראשונה להקמת האשכול הוקדשה להתארגנות ונושאים פורמליים והשנה השנייה בעיקר לתכנון, אך השנתיים הקרובות 2016-7 יוקדשו להקמת המיזמים האזוריים ולהוצאתם אל הפועל, יחד עם המשך תהליכי תכנון לפרויקטים חדשים. 17 הרשויות החברות באשכול עובדות באופן צמוד, ביניהן ועם הממשלה כדי לשפר את איכות החיים, הפרנסה, החינוך ורמת השירותים באופן כללי, באזורנו".

דילוג לתוכן