fbpx

רס"ן פאיז פארס מחורפיש מצטיין שר הביטחון – הביא את גדוד דוכיפת להצטיינות בבטיחות

רס"ן פאיז פארס מהכפר הדרוזי חורפיש הוא אחד ממספר קצינים מצטיינים שזכו להיכלל כמצטייני שר הביטחון ולקבל תעודת הערכה לאות הוקרה על שירותם הצבאי. הטקס החגיגי של מצטייני שר הביטחון נערך במוזיאון הפלמ"ח בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן וראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט. 

פארס, (31), מתגורר בחורפיש יחד עם אשתו ושני ילדיו. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה וניהול, וכעת נמצא במהלך לימודי תואר שני במכללה לפיקוד ומטה "אלון". הוא התגייס בשנת 2005 והחל את דרכו בגדוד חרב, שם שירת כלוחם בתקפות מלחמת לבנון השנייה. אחר כך, יצא לקורס מפקדי כיתה. במרץ 2007 בחר לצאת לקורס קצינים וחזר לאותו הגדוד בו התחיל, אך הפעם כמפקד מחלקה בפלוגה הרובאית. בהמשך, מונה פארס להכשיר את מפקדי העתיד, ולהיות מפקד צוות בקורס קצינים בבה"ד אחת.

ב- 2009, עבר פארס לשרת בחטיבת כפיר ומונה להיות סגן מפקד פלוגה בגדוד לביא. הוא המשיך להתקדם במסלול הצבאי ואף יצא לקורס מפקדי הפלוגה, אותו סיים בהצטיינות והיה למפקד פלוגת מסלול ומפקד פלוגת חוד בגדוד. פארס קודם לקצין מבצעים בגדוד שמשון שבחטיבת כפיר. בתום שנה בתפקיד, יצא ללימודים, אשר גם אותם צלח, וסיים את התואר בהצטיינות. בסופו, מונה להיות מפקד מחזור בבא"ח כפיר, עליו סיפר כי האתגר העיקרי בתפקיד הוא לקחת חייל שהתגייס ולהפוך אותו ללוחם תוך שמונה חודשים. מיד אחר כך, קודם לסגן מג"ד בגדוד דוכיפת והוביל מבצעים באזור יהודה ושומרון.

פארס חניך במכללה לפיקוד ומטה כללי ע״ש אלון, ומתמודד על תפקיד מג״ד בחטיבת כפיר. את ההצטיינות קיבל על שירות מבצעי, משמעותי ויוצא דופן בשנתיים האחרונות. הוא הביא את הגדוד להצטיינות בתחום הבטיחות, השגרה ומשימות הקצה.

דילוג לתוכן