fbpx

רשלנות רפואית בניתוח

צילום FREEPIK/BL

ניתוח הוא הליך רפואי חשוב שעוזר להציל חיים וגם יכול לעזור לאנשים לחיות חיים בריאים יותר. לניתוחים יש כמובן גם סיכונים מובנים. כאשר אנשי מקצוע רפואיים או מוסדות רפואיים עושים שגיאות בוטות הקשורות לניתוחים, הסיכון לחולים עולה. רשלנות רפואית בניתוחים יכולה ללבוש צורות רבות, והשפעותיהן כוללות לרוב זמני החלמה ממושכים המחמירים את בריאותו הרעועה של הקורבן שהצריכה ניתוח מלכתחילה.

אירועי בל יקרו

כמה טעויות כירורגיות הן כה חמורות עד שהן מכונות "אירועי בל יקרו" כי הן לא היו צריכות לקרות מלכתחילה. טעויות כאלה יכולות לכלול ניתוח של מטופל לא נכון, ניתוח בחלק הגוף הלא נכון של המטופל הנכון, ביצוע ניתוח לא נכון במטופל הנכון והשארת כלים ניתוחיים בגופו של המנותח. אמנם טעויות דרמטיות כמו אלה אינן שכיחות, אבל הן קורות, וההשפעות שלהן על בריאותו של הקורבן הן עצומות. כאשר אירועי בל יקרו מתרחשים, זה מדגיש תקלה רצינית בפרוטוקול הבטיחות של המוסד הרפואי.

כדי לסייע בחיסול טעויות ניתוחיות טרגיות אלו שגורמות לקורבנות לסבל רב, כולל תקופות החלמה ממושכות, מומלץ להפעיל מערכת בדיקה לפני שהמטופל נכנס לחדר הניתוח:

• לוודא שהמטופל הנכון מוכן לניתוח.

• לוודא שחלק הגוף הנכון של המטופל זוהה ומסומן בבירור לניתוח.

• לוודא שההליך הנכון הומלץ מלכתחילה.

אם טעות כירורגית הותירה אותך פצוע, אתה ללא ספק המום. טעויות כאלה מובילות לרוב לתקופות החלמה ממושכות שמתורגמות לנזקים כספיים, פיזיים ורגשיים משמעותיים. לצורך דרישת הפיצוי המגיע לכם מומלץ שתפנו לעורך דין לרשלנות רפואית.

תהליך ההחלמה

אם חווית אירוע בל יקרה, אתה יודע בדיוק כמה זה קשה. אם בוצע ניתוח לא נכון או בוצע ניתוח נכון בחלק הגוף הלא נכון, לא קיבלת את הניתוח שהיית צריך מלכתחילה, מצבכם קשה יותר בשל הצורך להתאושש מתהליך מיותר. אם אתה עובר ניתוח מלכתחילה, ייתכן שהבריאות שלך כבר נפגעה, מה שהופך את תהליך ההחלמה שלך להרבה יותר מסובך. כל סוג של שגיאה כירורגית שהתרחשה, מגביר באופן משמעותי את תהליך ההחלמה ומחמיר את הנזקים הפיזיים, הכספיים והרגשיים באופן אקספוננציאלי.

מכשור רפואי שהושאר בגוף

אם מכשיר רפואי הושאר מאחור במהלך הניתוח, התוצאות עלולות להיות מסוכנות במיוחד. מכיוון שטעויות אלו לרוב אינן מזוהות עד שהקורבן מציג תסמינים, יש להם זמן להתפתח למצבים מסוכנים עוד יותר. טעות כזו מובילה לעיתים קרובות לזיהום חמור הדורש ניתוח נוסף. לעתים קרובות תרחיש זה דורש ניתוח חירום, וישנם סיכונים בריאותיים רבים ותקופת החלמה ארוכה יותר עם ניתוח נוסף.

סוגים אחרים של שגיאות כירורגיות

אף על פי שאירועים בל יקרו הם דרמטיים, ישנם סוגים נוספים של טעויות ניתוחיות שיכולות להוביל גם לבעיות חמורות ולתקופות החלמה ממושכות. טעויות כאלה יכולות לכלול ניתוח בחדר ניתוח לא סטרילי, שימוש בציוד כירורגי לא סניטרי, פגיעה באיבר סמוך במהלך תהליך הניתוח וטעויות בהרדמה.

כאשר קיימים תנאים לא סניטריים, עלולים להיווצר זיהומים מסוכנים. כאשר איבר סמוך מנוקב או נפצע במהלך התהליך הניתוחי, המטופל יוצא מהניתוח עם מצב בריאותי חדש לחלוטין. שגיאות הקשורות להרדמה יכולות להיות מסוכנות במיוחד מכיוון שהן עלולות לגרום לאובדן חמצן למוח אשר מוביל לנזק מוחי קבוע או אפילו למוות. כל טעות ניתוחית היא ייחודית למכלול הנסיבות שלה, אך כל טעות ניתוחית גם פוגעת ברצינות בתקופת ההחלמה של המטופל.

התביעה שלכם

אם נפגעת משגיאה כירורגית, אתה יודע כמה זה הרסני. תביעות בגין רשלנות רפואית הן מסובכות, אך בריאותכם, זכויותיכם והפיצויים המגיעים לכם חשובים מכדי להתעלם מהם. עורך הדין לרשלנות רפואית אליו תפנו יחקור בקפידה את הנסיבות הייחודיות שלכם ויאסוף את הראיות הדרושות כדי לתמוך בטענתכם לקיומה של רשלנות רפואית בניתוח.

הנזקים שלכם

קשה לחשב כראוי את הנזקים הקשורים לטעויות ניתוחיות. היית צריך ניתוח מלכתחילה, מה שאומר שאולי לא היית בכושר מושלם מלכתחילה. יתרה מכך, אם התרחש אירוע בל יקרה, תצטרכו לעבור ניתוח נוסף. לא משנה מה השגיאה, אתם ככל הנראה תזדקקו להליך התאוששות ארוך יותר אשר ימנע מכם את היכולת לחזור לעבודה בזמן ובכך בעצם ייגרם לכם הפסד השתכרות.

יש גם מרכיב רגשי משמעותי לטעויות ניתוחיות. אחרי הכול, סמכתם על המוסד הרפואי ועל הצוות הרפואי שיעזרו לכם להתאושש מכל מה שהביא אתכם לניתוח מלכתחילה. כאשר, במקום זאת, אתם מסיימים עם יותר בעיות בריאותיות ממה שהתחלת איתם, זה יכול להיות הרסני רגשית.

התייעצו עם עורך דין לרשלנות רפואית

שגיאות רפואיות קורות, והתוצאות שלהן יכולות להיות קטסטרופליות. אם אתה או מישהו שאכפת לך ממנו נפגע מטעות כירורגית, אתם זקוקים לייעוץ משפטי. תביעות אלו מורכבות, אך עורך דין מנוסה ברשלנות רפואית יצליח להוציא עבורכם את הפיצוי הכספי המגיע לכם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן