fbpx

תאגיד המים פלג הגליל יוצא בהסברה להגברת מודעות למניעת סתימות במערכת השפכים ולהבטחת איכות מי השתייה בתחום הפרט

לאחרונה, חווים אנו, כולנו, תקופה לא פשוטה המחייבת אותנו לשבת בבית במשך ימים ושבועות, כל בני המשפחה.  תקופת חירום זו משפיעה על כולנו לרבות על מערכות המים והביוב. החלטנו, מתוך דאגה לכלל ציבור הצרכנים שלנו, להסב את תשומת ליבכם למספר עובדות חשובות מאוד הקשורות עם בריאות הציבור והדורשות מכם תשומת לב למען הבטחת הבקרה והאספקה הסדירה של המים ושל פינוי השפכים.

ראשית, השימוש הרב במגבוני חיטוי ונייר טואלט בתקופת הסגר עשוי להגביר את סתימות הביוב הן בתחום הפרט והן במערכת הציבורית.  נושא זה מסכן את כולנו, אתכם כצרכנים ואותנו כנותני שירות.  אנו פונים ומבקשים להקפיד ולהימנע מהשלכת מגבונים לאסלה.  

תמונה pixabay

אנא הקפידו על ההפרדה.  

הנ"ל יצמצם את חשיפת כולנו לשפכים שכידוע מכילים אין ספור מחוללי מחלות.  

בנוסף, על פי הגדרות משרד הבריאות, הפעלה של מאגרי מי שתייה בבניינים משותפים ושילוב של מכלי מים על גגות בתים פרטיים, מחייבים תפעול ותחזוקה שוטפים.  מאגר/מכלי מי השתייה בתחום הפרטי, אינם באחריות התאגיד, אלא באחריות תפעול ותחזוקה שוטפים של וועדי הבתים ו/או הצרכנים.

על פי ההגדרות של משרד הבריאות, יש להקפיד ולבצע ניקוי וחיטוי של המאגרים/המכלים  בתדירות של אחת לשנה .  החיטוי והניקוי יבוצעו על ידי קבלנים שעברו הסמכה ייעודית לנושא זה על ידי משרד הבריאות.

אין להשתמש במים שעמדו במאגרים/מכלים תקופה העולה על שבעה ימים.

אי הקפדה על הכללים, עשויה לגרום להרעה באיכות המים בתחום הפרטי ומכך הננו מבקשים להימנע.

תאגיד פלג הגליל פועל ומבצע דגימות איכות מים כולל ניקוי וחיטוי למאגרי מי השתייה במרחב הציבורי ומבטיח כי איכות המים עד מדי המים עומדת באיכות מי שתייה.  ממצאים אלה מועברים ישירות למשרד הבריאות ומעודכנים בשוטף באתר האינטרנט של התאגיד.

עם זאת, המשך הטיפול במערכות ההולכה בתחום הנכס הפרטי הינו באחריותכם צרכנים יקרים ועל כן בתקופה רגישה זו החלטנו לשוב ולהסב את תשומת ליבכם לחובתכם זו.

הצורך בהעלאת המודעות עלה לאחר שנמצא כי התושבים לרבות וועדי הבתים, אינם מודעים לסכנות זיהום מי השתייה בהיעדר תפעול ותחזוקה תקינים של המאגרים והמיכלים, בין היתר תחלופת מים גבוהה, ניקוי, חיטוי, איטום, כנדרש .

תאגיד פלג הגליל מבקש בתקופה זו, בה רוב האוכלוסייה נמצאת בבית, להסביר לתושבים ולוועדי הבתים כי על פי הוראות משרד הבריאות יש חובה לדאוג לתחזוקה רצופה ותקינה של מערכות אספקת המים גם בתחום הפרטי.

תאגיד פלג הגליל מתכוון להסב תשומת לב התושבים לנקודות הבאות:  

ריענון המים המסופקים מהמאגרים ו/או ממכלי האגירה, צריכה להיות לפחות אחת לשבוע.

יש למנוע מצבים של מים עומדים בשליש התחתון של המאגרים (המיועד לכיבוי אש).

יש לוודא מניעת כניסת מזהמים למכלי האגירה על ידי איטום ונעילת פתח המיכל.

יש למנוע קינון בעלי כנף מעל מכסה המיכל.

יש לוודא תחלופת סננים, במידה ומותקנים, בתדירות הנדרשת וכמפורט בהוראות יצרן.

יש לוודא כי המז"חים המותקים על מערכות כיבוי האש בתחום הפרטי נבדקים בתדירות של אחת לשנה.

לנוחיותכם, להלן קישור להנחיות משרד הבריאות נמתייחסות לאחריות, לצורך, לתדירות ולאופן ביצוע ניקוי וחיטוי מאגרי מים בבניינים.  https://www.health.gov.il/hozer/bz22_2013.pdf .  רשימת הקבלנים המוסמכים לביצוע ניקוי וחיטוי מופיעה גם היא באתר משרד הבריאות. 

עוד נמסר מפלג הגליל , כי תאגיד המים והביוב פלג הגליל ממשיך לעסוק  גם בימים אלה 24/7, בתיקון דליפות מים ובסילוק מפגעי ביוב.  

התאגיד פועל לשמור על רצף השירות ואספקת מים סדירה גם במצב החירום שבו מרבית התושבים שוהים בביתם וגובר העומס גם על מערכות המים והביוב. צוותים מיוחדים של התאגיד פועלים בשטח, בעת הצורך, ומוקד דיווח התקלות הטלפוני של התאגיד פועל 24/7 .

לאור המצב משרדי שירות הלקוחות של התאגיד ברחבי היישובים סגורים לקבלת קהל.  אולם, ניתן לקבל את כל השירותים באמצעות שיחת טלפון ו/או פנייה לתאגיד בדוא"ל או בפקס'.

מנכ"ל פלג הגליל, רו"ח אדי שוסב מסביר: " התאגיד, בהיותו הגוף המקצועי בתחום המים והביוב חש חובה לפנות אליכם צרכנים יקרים למען הגברת מודעותכם והדרכתכם באשר לחובת ההקפדה של תקינות מערכת אספקת המים בתחום הפרטי וכן מניעת השלכת מגבונים ופסולת לאסלות. מדובר בנושאים קריטיים להבטחת בריאות הציבור  ואיכות המים של התושבים ולמניעת סתימות בביוב בתקופת משבר הקורונה .

בהזדמנות זאת אני מאחל לכל תושבי הרשויות בהן התאגיד פועל וכן לכל תושבי המדינה חג שמח ומקווה כי נתגבר יחד על משבר הקורונה ונחזור כולנו לשיגרה"

השאר תגובה

דילוג לתוכן