תושבים מהקיבוצים הלא מפונים בגליל העליון זועמים על המדינה


חבר מליאת המועצה בגליל העליון יורם אבן צור: " כמה עוול גורמים לאוכלוסייה שהיא מהחזקות של המדינה. לא ייתכן שהמדינה הפקירה אותנו ללא מתן חוסן ושיפוי על השארותינו כאן. המדינה התחשבנה איתנו על כמה מטרים בין ה- 5 ק"מ לבין ה- 7קמ".

יורם אבן צור בכנסת
יורם אבן צור בכנסת


חבר מליאת המועצה האזורית הגליל העליון יועץ התקשורת יורם אבן צור אמר בהמשך לדברים, "מסתכלים עלינו דרך החור של הגרוש ועושים מתמטיקה. לא רק שאנו לא נכנסנו למתווה המפונים אנחנו לא זכאים להטבות המפונים. אנחנו משלמים ארנונה ויתר השירותים כימי שגרה. לביזיון הזה שותפים כולם". אמר אבן צור.

אהרון גמזו תושב כפר סאלד בוועדת הביטחון בכנסת


כזכור בתחילת המלחמה נקראו התושבים לעזוב בדחיפות את בתיהם. מרבית מהתושבים עזבו את האזור לבתי מלון ואורחנים על חשבונם הפרטי בציפייה שיכנסו למתווה מפונים מוסדר של המדינה. בסופו פונו כ 3.5 ק"מ וכל היתר 8 קיבוצים תושבי קו העימות נותרו בחזית ללא שום מענה. וכן ללא פיצוי על השארותם באזור לחימה אינטנסיבי עם חיזבאללה. ראשי האזור ובהם יו"ר ראשי קו העימות, משה דוידוביץ פנו לגורמי הממשלה והצבא לכלול את התושבים שלא פונו למתווה המפונים שזוכים להטבות ולביטול תשלומי ארנונה ומיסים נוספים. עד כה נענו בתשובות מעורפלות.

"פועלת קבוצה אקטיבית של תושבות ותושבים שעובדים ללא שכר כמובן מול גופי הממשלה, הצבא ואמצעי התקשורת בניסיון לבנות לובי בוועדות הכנסת. אנחנו פועלים כל העת על מנת שיכירו בנו. התחושה היא מאוד קשה, איך יכול להיות שדווקא בזמן מלחמה בחרה המדינה להתעלם מאיתנו ולהציב אותנו מול מציאות בלתי אפשרית". אמר אהרון גמזו תושב כפר סאלד ששכר דירה במרכז הארץ עם משפחתו על חשבונו וכבר הופיע שלוש פעמים בכנסת ונאם בפני הוועדות השונות.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן