המאבק בדרך: נתניהו תומך בתחרות בענף הביצים – במרום הגליל חוששים מאיבוד מקור הפרנסה העיקרי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע השבוע כי הוא תומך בתוכניתם של משרד החקלאות שגובשה יחד עם פקידי משרד האוצר, לביטול התכנון בענף ההטלה. המשמעות היא שהמגדלים הקטנים לא ישרדו בשוק של תחרות פרוצה, כך לטענת ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר.

מאת:יורם עומר

עמית סופר עם השר כחלון

"הפעם ברור שלא מדובר בתוכנית מדף אלא בתוכנית לפעולה שעומדת לצאת בזמן הקרוב ותחסל את ענף הלול במרום הגליל. ההנהגה החקלאית למודת המאבקים, נערכת בכל הכוח למאבק שהוגדר השבוע כקיומי על מקור הפרנסה של מאות משפחות". ציין ראש המועצה. לדברי המגדלים במרום הגליל, מזה זמן רב שפקידי האוצר מקדמים את התוכנית לביטול התכנון בענף ההטלה, תוכנית אשר תכלול מתן קצבה (רנטה) לחקלאים המחזיקים במכסות.

צילום:pixabay
צילום:pixabay

 

מדובר בקצבה אישית שלא ניתנת להעברה לבן ממשיך או כל גורם אחר. בשנה האחרונה התייצבו ראש המועצה וראשי ההנהגה החקלאית של מרום הגליל, לפגישות במשרדי הממשלה, בהן לקחו חלק: מוטי אלקבץ מזכיר ארגון מגדלי העופות בישראל, שמעון ביטון, רכז חקלאי ונציג המגדלים בשלוחת המטילות במועצה לענף הלול, חקלאים ובעלי תפקידים מרכזיים בענף. השבוע התברר כי חרף כל המאמצים לביטול התוכנית היא מקודמת לביצוע ומשרד האוצר ומשרד החקלאות הונחו על ידי ראש הממשלה לבצעה. "הגיע הזמן שבשוק תשלוט התחרות, אמרה ראש הממשלה. לאור זאת, השבוע המשיכו המאמצים להדוף את התוכנית.

מוטי אלקבץ כינס ישיבת חירום של הנהגת האזור יחד עם מאיר צור-יו"ר התאחדות החקלאים, כדי לגבש את אסטרטגיית המאבק. בישיבה הוחלט להמשיך בשיחות הקדחתניות ובלחץ על שר האוצר משה כחלון, המנסה למצוא פתרון ומכיר היטב את מרום הגליל ואת המשמעות של החלטה זו.

ראש המועצה עצמו, שוחח עם שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל והציג בפניהם את המשמעות של ביטול התכנון ואת הפגיעה האנושה במקור הפרנסה של תושבי האזור. "אנו נאבקים כאיש אחד לביטול ההחלטה העגומה הזו שמשמעותה אחת: גזרת חיי עוני למאות משפחות באזורנו. מדובר באיום קיומי של ממש כיוון שזהו מקור הפרנסה העיקרי של רבים מהתושבים. לא נוכל להרשות לעצמנו שום פשרה בעניין".

מובילי המאבק, יחד עם ראש המועצה, מוטי אלקבץ ושמעון ביטון, הביעו נחישות חד משמעית להמשך מאבק במלוא הכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע את חיסול ענף ההטלה והפקרתו לכוחות השוק". כאמור, הצעת משרד החקלאות והאוצר היא לתת רנטה אישית לחקלאים המחזיקים במכסות כיום שלא תועבר לבן הממשיך או לגורם אחר. הצעה זו אינה מקובלת על מרום הגליל והיא הוגדרה כלעג לרש.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן