fbpx

5600 מ”ר של מרחבי למידה בבניין הפקולטה לרפואה החדש בצפת – תכנית לימודים חדשה במסלול שש שנתי

בימים אלה נבנה בניין חדש לפקולטה לרפואה של בר-אילן, במרכז צפת. ייעודו של המבנה החדש הוא מרכז לחינוך רפואי . המבנה יכלול בין היתר, 5600 מ”ר של מרחבי למידה מתקדמים, אודיטוריום, ספריה חדשנית, ומרחבי פנאי – חדר כושר וקפיטריות. זאת, הודות לתרומתם הנדיבה של קרן עזריאלי, קרן רוטשילד ותמיכתה של ממשלת ישראל.

הדמיה של הבנה החדש. – צילומים: הפקולטה לרפואה בר אילן.

כמו כן התבשרו אנשי הפקולטה על כך שלראשונה מזה 50 שנה, אישרה המועצה להשכלה גבוהה לפתוח תכנית לימודים חדשה ללימודי רפואה במסלול שש שנתי. את התכנית תוביל מטעם אוניברסיטת בר-אילן, הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי הממוקמת בצפת. מדובר בפקולטה צומחת שהוקמה לפני 12 שנה והיא מלמדת רפואה במסלולים של ארבע ושלוש שנים המיועדים, בהתאמה, לבעלי תואר ראשון, או לסטודנטים שהחלו ללמוד רפואה במוסדות בחו"ל. סגל ההוראה כולל מהחוקרים והרופאים המובילים במדינת ישראל , גם כאלה שחזרו ארצה מהאוניברסיטאות והמרכזים הרפואיים המובילים בעולם. כמו ייל, הרוורד, MIT, NIH. תכניות לימודי רפואה שש-שנתיות קיימות כעת בארבע אוניברסיטאות בארץ: באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת תל-אביב, בטכניון בחיפה ובאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

גם בצפת: לימודי רפואה שש-שנתי.

פרופ' חיים פוטרמן ,ממלא מקום הדיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר-אילן אמר: "המטרה היא להכשיר כמה שיותר רופאים פה בישראל. אישור תוכנית שש שנתית נוספת במדינת ישראל הוא מהלך דרמטי לחיזוק הרפואה בישראל.נקודת החוזקה של תכנית הלימוד,  היא השימוש בשיטות למידה מתקדמות כמו VR, ו POCUS.  הרופאים לעתיד יתנסו בטכנולוגיות העדכניות ביותר בתחום הרפואי באמצעות קידום מיזמים רפואיים אישיים. המדיניות של הפקולטה הינה להעניק תשומת לב אישית לכל סטודנט על מנת שיצמח להיות רופא מצויין.

"מסלול לימוד שש-שנתי יעמיד את אוניברסיטת בר-אילן בחזית העשייה לטובת הכשרת דור הרופאים הבא של מדינת ישראל, וצמצום פערי הבריאות בין הפריפריה למרכז. הפקולטה, בסיוע משרדי הממשלה, תפעל בשילוב זרועות במטרה להשאירמספרמשמעותי מבוגריה בגליל. לצד הניסיון הטובוהמוכח שלנו בחינוך רפואי,הפקולטה לרפואה הוכיחה בשנים האחרונות תשואות מחקרפורצות דרך בקנה מידה בין לאומי, כפי שהדבר שהתבטא בפרסומים רבים בכתבי עת מובילים ובהצגה ואירוח של  סימפוזיונים מחקריים בינלאומים".

התוכנית החדשה פותחה ע"י צוות בראשות פרופ' קרל סקורצקי, דקן הפקולטה לשעבר ופרופ' פיטר גילבי רופא מומחה ל-א.א.ג. ובעל תואר שני בחינוך רפואי, המוגדר כרכז האקדמי של התכנית, והיא מורכבת משני שלבים. בשלב הראשון הסטודנטים יקבלו תואר  ראשון במדעי הרפואה, ובשלוש שנים נוספות ישלימו לתואר MD. הפעם האחרונה שאושרה תכנית ללימודים 6 שנתיים היתה ב1974. בין המרכזים הרפואיים המסונפים לפקולטה: זיו בצפת, הגליל (נהריה) הצפון ע"ש פדה (פוריה), ובתי החולים הצרפתי, האנגלי והאיטלקי בנצרת.

אחד מיתרונותיה המובילים של הפקולטה ותכניות הלימוד שלה הוא החיבור המיידי לקהילה רב גונית של מטופלים וחשיפה למגוון רחב של אתגרים בריאותיים. לצד ההכשרה המסורתיתבמרכזים הרפואיים המסונפים לפקולטה, מובילי התכנית מעוניינים לאפשר לסטודנטים לבחור גם בהכשרה בקהילה.  כחלק מהמגמה העולמית שהחלה בקורונה,  מערכת הבריאות היוםצופה יותר ויותר טיפול בקהילה, טיפול מרחוק ואשפוזי בית, והפקולטה תעניק לרופאים לעתיד כישורים קליניים לצד כלים טכנולוגיים להתמודד עם האתגר.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן