צפת מוליכה את הצפון עם שיעור הגיוס ליחידות קרביות בקרב הנשים – אך סוגרת את הטבלה בשיעור המתגייסים אצל הגברים

קריית שמונה היא העיר הצפונית בעלת שיעור המתגייסים הגבוה ביותר וצפת היא העיר הצפונית בעלת שיעור המתגייסים הנמוך ביותר, כך עולה מנתוני הגיוס לשנה האחרונה, שפרסם היום אגף כוח האדם של צה"ל. 
אורט חצור
 
בשעה שבקריית שמונה יכולים להיות גאים בשיעור המתגייסים לצה"ל בקרב תלמידי התיכון,המצב בצפת בכל מה שקשור לשיעור המתגייסים הכללי של העיר,הוא נחות. למרות שחל שיפור משמעותי אצל הנשים. 
קרית שמונה מוליכה את הטבלה הצפונית עם 87.3% כשמחציתם מתגייסים ללוחמה. צפת נועלת את טבלת ערי הצפון עם 62.7% כש- 47.4% מתגייסים ליחידות הקרביות. מהנתונים עולה שמספר המיצוי לקצונה עומד על 3.7%.
צפת נועלת גם את רשימת המתגייסים אצל הנשים עם 24.8% אך יכולה להיות גאה בעצמה בקרב הנשים המשרתות ביחידות קרביות. צפת מוליכה את הטבלה הצפונית עם 9.0% ומקדימה את כרמיאל,עכו,נהריה וקרית שמונה. עוד עולה מהנתונים כי המיצוי לקצונה אצל בנות צפת עומד על 5.1%. 
מהנתונים הארציים עולה שבערים בהם יש אוכלוסיה גדולה של המגזר החרדי או ערבי ישנה פגיעה בנתוני הגיוס ולכן צפת יכולה לרשום לעצמה כהישג את הנתונים אצל הנשים המוליכות את טבלת המתגייסות ליחידות הקרביות.
המועצות המקומיות בצפון לא נכנסו לרשימה אך בית הספר אורט ע"ש "אברט" בחצור הגלילית ממשיך כמו בשנים הקודמות להיות המוביל בצפון בשיעור המתגייסים. לפי הנתונים הרשמיים של בתי הספר התיכונים כפי שפרסם אגף כוח האדם של צה"ל בסוף 2015 עלה כי בית הספר בחצור בעל שיעור של 100 אחוז של מתגייסים. 

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן