fbpx

מאות ילדים מהגליל השתתפו ביריד המדע של המכללה האקדמית צפת

מאות ילדים נלהבים מצפת והגליל השתתפו במהלך חופשת חנוכה ביריד המדע,  שהתקיים במכללה האקדמית צפת. במסגרת היריד התקיימו פעילויות חקר מדע וטכנולוגיה ומופע של ד"ר מולקולה ועוד ללא תשלום.

יחזקאל רפאלי בן 10 מצפת שהגיע יחד עם שלושת אחיו סיפר "נהניתי מאוד מהיריד כי הייתה לי חוויה מעניינת ליצור בעצמי ולהבין כל מיני תהליכים בטבע. מתי יהיה עוד יריד?"

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה "הפעילות המבורכת של יריד המדע היא אחת מסדרת פעילויות לקהילה במהלך השנה וההיענות של התושבים לפעילויות אלו, מבטאת את האמון של הקהילה במכללה האקדמית צפת".היריד התקיים במסגרת אירועי מדע הפתוחים לקהל הרחב ביוזמת ומימון משרד המדע והטכנולוגיה ובהובלת גליליום, והמרכז האקדמי לנוער בדיקנאט הסטודנטים  במכללה האקדמית צפת.

מתחם הפעילות המרכזי הוקם ברחבת בית וואהל במכללה, במסגרתו הופעלו תחנות בנושא חנוכה בדגש המדעי והטכנולוגי. התחנות הופעלו ע"י מדריכים של המרכז האקדמי לנוער,  וסטודנטים הלומדים בחוגים  למדעי הבריאות במכללה.  בתחנות אלו למדו הילדים על שמן הפרפין, אלקטרודות רפואיות, סביבונים בהקשרם המדעי, אופטיקה, להבות צבעוניות ע"י שריפת חומרים שונים, מבנה שלד האדם, מראות והשתקפות וניסויים בחומרים זוהרים. בכל התחנות, מלבד לימוד וצפייה, הילדים התנסו, יצרו וחוו. בהמשך התקיים מופע משעשע של ד"ר מולקולה לילדים באודיטוריום בית וואהל.

לורי ריפל מצפת, אליה הצטרפו נכדיה מכרמיאל וקרובים ממעלות, נהנתה מהאווירה היוצרת ביריד "הפעילות הייתה מהנה ומחכימה. תענוג לראות כיצד הילדים מרותקים לפעילות שקשרה בין חג החנוכה למדע, כימיה ולטכנולוגיה, ובסופו של יום זכו  גם בסופגניה".

נציג משרד המדע והטכנולוגיה שבקר ביריד הביע את שביעות רצונו מהרמה של הפעילות ומההשתתפות הערה והפעילה של המבקרים. חמוטל לשם, מנהלת המרכז האקדמי לנוער מסרה כי "בעוד מספר חודשים יתקיים יריד נוסף ואנו מקווים ומאמינים שיהיה מוצלח לפחות כמו זה".

דילוג לתוכן