fbpx

משחקים על כל המגרש – בשכונה החדשה בקיבוץ גונן

משפחת טל, קיבוץ גונן. צילום: אלבום משפחתי

 

מגרש ענק לבנייה, סביבה פסטורלית, נוף מרהיב, תחושת מרחב וביטחון לכל המשפחה, חינוך מעולה, מגוון פעילויות ערכיות לילדים, קהילה חברית ותומכת. כל הטוב הזה מחכה לכם בשכונה החדשה בקיבוץ גונן. הכירו את המשפחות שכבר עשו את המהלך, הצטרפו לקהילה הצומחת בקיבוץ גונן ונהנות מכל רגע.

הרבה  לפני פרוץ משבר הקורונה, החלה המגמה שבמסגרתה משפחות רבות, מכל רחבי הארץ, בחרו לשנות את אורח חייהם, להצטרף לקהילה ולעבור לגור בסמוך לטבע, בקיבוצים. באופן לא מפתיע, מרבית המשפחות שמעוניינות לעבור לקיבוץ גונן מגיעות מיישובי אצבע הגליל והגליל העליון. זאת משום שאותן משפחות מבקשות להישאר בקרבת המשפחות ואו מקומות התעסוקה ובנוסף לשדרג את איכות החיים ולעבור לבית קרקע.

במציאות הנוכחית, ביישובי המועצה האזורית גליל עליון נותרו מעט מגרשים לבנייה פרטית. על פי פרסומים בתקשורת הארצית חלה בשנת  2020 ירידה בשיעור של 7.8% במתן היתרי בנייה בכל רחבי הארץ, ומגמה זאת עלולה אף להתגבר במהלך 2021 – לפיכך הביקוש לרכישת מגרשים לבנייה עולה וצפוי גם להביא עמו לעליית מחירים.

השכונה החדשה בקיבוץ גונן

שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן. צילום: אופיר שטמרמן תקומה

בקיבוץ גונן מתגוררות כיום 120 משפחות המונות כ-400 נפשות. הקליטה בשכונה החדשה בקיבוץ גונן החלה אמנם לפי כשנתיים, אולם חסמים בירוקרטים הקשורים בתאורה הרחוב מנעו מתן טופס 4 ולמעשה הקשו על המשך השיווק וקליטת משפחות נוספות. לאחרונה חלה התפתחות חיובית משמעותית בנושא הודות לראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, שפעל והאיץ את הטיפול בנושא תוך שיתוף פעולה עם הנהלת הקיבוץ. לפני כחודשיים הותקנו עשרות עמודי תאורה ברחבי השכונה החדשה – ובכך הוסרו החסמים הבירוקרטיים. 

"כעת, עם מתן הפתרון לסוגיה זאת", אומרים בחברת "תקומה" הבונה ומנהלת את הבנייה המרוכזת בשכונה החדשה בקיבוץ גונן, "ניתן לספק מענה לעשרות משפחות שמבקשות לעבור להתגורר בה".

השכונה החדשה בקיבוץ גונן צפויה לקלוט 49 משפחות ועד כה נקלטו 26. 

קליטת המשפחות בשכונה מתבצעת במסלול קליטה לחברות בקיבוץ בעצמאות כלכלית. משפחות רבות החלו את בניית הבית, וחלק מהן כבר עברו להתגורר בשכונה. במסגרת הפרויקט תוכלו לרכוש בית צמוד קרקע במספר דגמים צומחים, על מגרשים מרווחים בגודל של כ-730 מ"ר, שאין כמותם באזור.

הפרויקט, שנבנה בשיטת בנייה מרוכזת אל מול נוף מרהיב, מציע גם חלופה של תכנון דגם עצמי עם אדריכל הפרויקט. 

לצד המעבר לבית צמוד קרקע, המעבר לקיבוץ גונן מציע סביבה בטוחה לילדים, מרחבים פתוחים, קהילה איכותית וקבלה כחבר קיבוץ בעצמאות כלכלית. משמעות הדבר היא חברות במעמד עצמאי – פתרון שמאפשר לבנות את ביתכם בקיבוץ כחברי קיבוץ מבלי להיות חברי קיבוץ מלאים, מה שהיה מצריך שינוי בסגנון החיים. 

חיי קהילה, חינוך מעולה ותחושת ביטחון

"הקהילה בקיבוץ גונן שבגליל העליון מיוחדת מאוד, מלאה משפחות צעירות. חוגגים כאן חגים ביחד", מספר אסף שלומי תושב קיבוץ גונן. "יש פעילות קהילתית ענפה ומערכת החינוך בקיבוץ כוללת פעוטון וגן בעוד שבתי הספר נמצאים ביישובים במועצה ויש מערך הסעות מסודר, שלוקח את הילדים באוטובוס הצהוב מהבית ועד בית הספר".

מערכת החינוך הקיימת בקיבוץ גונן מאוד מקלה על ההורים העובדים, הן מבחינת שעות הפעילות וגם מבחינת החופשים. "חופשת הקיץ בגנים למשל, היא בת שבוע בלבד. זה נותן מרחב תמרון אדיר להורים שעובדים", אומר אסף.

אסף הוא בן קיבוץ גונן שחזר לצפון לפני 6 שנים עם משפחתו. הם מתגוררים זה שנה בשכונה החדשה בקיבוץ גונן והוא מספר על תחושת הביטחון בגידול המשפחה בקיבוץ. "הילדים נהנים מעצמאות מוחלטת. הבן שלנו בן השמונה רוכב על האופניים לבקר חברים בקיבוץ או צועד ברגל לבקר את אלו שקרובים יותר. יש לגמרי תחושה של ביטחון".

"מזהים שגונן הוא קיבוץ בצמיחה", מוסיף בניהו טל, שרכש מגרש בשכונה החדשה בגונן וצפוי לעבור להתגורר בה בעוד כשנתיים. בניהו, אדריכל נוף ואשתו אפרת, יועצת חינוכית, מתגוררים בשכירות בצפון זה 20 שנים.

הרצון לרכוש בית ולהצטרף לקהילה איכותית בצמיחה הובילה את בני הזוג להחלטה להצטרף עם שני ילדיהם (9,12) לקהילה בקיבוץ גונן. "ראשית, מבחינה נדל"נית מדובר בעסקה מצוינת. להערכתי לא יהיו עוד הרחבות שמציעות מגרשים כל כך גדולים, נוף שכזה, ואם מוסיפים את חיי הקהילה ומערכת החינוך בכלל מקבלים עסקה נהדרת וסביבה מושלמת לגידול ילדים"

"בהיבט הקהילתי הרושם שלנו הוא אדיר", מוסיף בניהו. "זה מכבר התקיים מפגש למשפחות שנקלטות בקיבוץ. הייתה אווירה נהדרת, התרשמנו מאוד לטובה. מבחינת תעסוקה, היות ששנינו בלאו הכי עובדים באזור, אז למעבר אין משמעות גדולה מבחינתו וגם בהיבט החברתי הילדים צפויים להיות באותם בתי ספר, כך שגם מבחינתם המעבר צפוי להיות טבעי ונוח".

השקעה נדל"נית נבונה

אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת תקומה שמנהלת את הבנייה בשכונת ההרחבה שבקיבוץ גונן:  "שכונת ההרחבה בקיבוץ גונן היא ללא ספק הזדמנות נהדרת למשפחות שמבקשות איכות חיים במרחב קיבוצי-כפרי. אנחנו מציעים מגרשים ענקיים שאין כמותם כיום אל מול נוף עוצר נשימה של עמק החולה והעגורים. המעטפת שהקיבוץ מספק בדמות קהילה חברית וחינוך מעולה רק מעצימות את הביקוש".

"בנוסף, על רקע עלייה במחיר הקרקעות, הירידה בהתחלות הבנייה, והיצע יד שנייה שכמעט לא קיים, צפויה על פי ההערכות עלייה במחירים בסדר גודל של 15 עד 20 אחוזים, כך שלצד השדרוג באיכות החיים בהחלט מדובר גם בהשקעה נדל"נית נבונה".

למידע נוסף לחצו כאן
https://www.webcampaign.co.il/gonen/

ליצירת קשר ישיר ולפרטים אודות ההרחבה בקיבוץ גונן, צרו קשר עם עופרית – 054-4689931 [email protected]


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן