fbpx

מומחי העיקר הבריאות מסבירים מהו מחולל חמצן ומתי להשתמש בו

מחולל חמצן הוא מכשיר בריאותי המסייע לאנשים בעלי קשיי נשימה, לנשום באופן סדיר וקל יותר. קיימים מחוללי חמצן נייחים בגדלים שונים ומחוללי חמצן ניידים בכמה אופציות.

עיקרון הפעולה של מחולל חמצן 

אדם שיש לו קשיי נשימה זקוק לתוספת של חמצן כדי להרגיש טוב. בתוך מחולל חמצן קיימת תערובת של גזים אשר יוצרת ברירה סלקטיבית של חנקן ולכן יש בתוך התרכובת כמות של זרם גז בעל כמות גדולה של חמצן. בזכות האספקה הזו האדם שמחובר אל מחולל חמצן מסוגל לנשום כיאות. 

עיקרון הפעולה של המכשיר הוא באמצעות זרימה רצופה של החמצן וספיחה של לחץ סווינג ((PSA וזאת כיוון שאופציה של חמצן נוזלי או חמצן בלחץ גבוה הם מסוכנים לבריאותו של החולה. המטופל באמצעות מחולל חמצן יכול לווסת את הפעילות של המכשיר על פי הצורך הרגעי שלו, להפעיל או לסגור את הזרימה, או לחלופין להגביר את רמת הזרימה ולהנמיך אותה על פי השינויים באפשרויות הנשימה שלו. 

מחולל חמצן נייח 

כדי להקל על אדם בעל קשיי נשימה בחיי היום יום, אפשר לרכוש מחולל חמצן נייח שנמצא תמיד בבית. המכשיר קיים בכמה גדלים והמומחים בתחום זה מייעצים ללקוח, אילו מהמכשירים יהיה המתאים ביותר עבורו וזאת בהתאם לרמת הצריכה שלו. לדוגמה, מחולל חמצן של 10 ליטר הוא מיוחד ועוצמתי, צריכת החשמל שלו היא נמוכה והוא פועל באופן שקט. למטופל יש את היכולת לקרוא את המידע על הצג של מד הזרימה וכך לווסת את החמצן לדרגה הנדרשת בין שני ליטר לעשרה ליטר בדקה כשאחוז החמצן הוא 93 אחוז. 

מחולל חמצן נייד 

מי שזקוק לחמצן צריך גם לצאת מדי פעם מהבית ובמיוחד לצרכים רפואיים. במקרים הללו הוא נעזר במחולל חמצן נייד אשר אתו אפשר להימצא מחוץ לבית. לאופציה זו של מחולל חמצן קיימים יתרונות רבים, הוא פועל באמצעות סוללת ליתיום יון, בכל מקום אפשר לחבר אותו לחשמל כאשר מגיעים לדוגמה לבית אחר או למרפאה. בנוסף לכך יש אפשרות להטעין אותו גם בעת הנסיעה ברכב וכך הסוללה תמיד מלאה ומוכנה לשימוש בכל עת.

אחת הבעיות המשמעותיות של אנשים בעלי קשיי נשימה היא שכאשר מתרחשת הפסקת חשמל הם אינם יכולים להשתמש במחולל חמצן והדבר יוצר בעיה בריאותית חמורה. האופציה של מחולל חמצן נייד פותרת בעיה זו, כיוון שהמכשיר מסוגל לפעול באופן עצמאי גם ללא חשמל וכך המטופל נהנה מאורח חיים נורמטיבי גם כשאין חשמל בסביבת המגורים. 

אם מכשיר מחולל חמצן הנייד הוא כבד יש אפשרות להניח אותו על עגלת טרולי. אם מדובר בדגם שהוא קל משקל, אפשר לשאת אותו בתוך תיק גב או תיק עם רצועה, עם תיק האביזרים. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן