בצפת מציינים עשור לפעילות מתנדבי גרעין צמרת של המועצה הציונית בישראל

גרעין צמרת מבית המועצה הציונית בישראל הוקם על ידי בוגרי ארגון הנוער צמרת, במטרה ליישם הלכה למעשה את ערכיו. המועצה הציונית מיסודה של ההסתדרות הציונית העולמית החלה את פעילות גרעין צמרת לראשונה בשנת 2007, עם הקמתה של קבוצה מעורבת של דתיים וחילונים בעיר צפת, לאחר מכן התרחב והסתעף לקבוצות נוספות: קרית שמונה, קרית אתא, אופקים, מעלה אדומים, ערד, ירושלים, בית שמש ובית שאן.

unnamed

ייחודיות הקבוצות טמון במרקם החברתי כאשר מורכבות מבנים ובנות, דתיים וחילונים, מהמרכז והפריפריה, ערים ישובים ואף קיבוצים אשר דוחים את שירותם הצבאי ומקדישים שנה לעשייה בקהילה.

מטרת גרעין צמרת בראש ובראשונה היא עשייה ציונית התנדבותית של בני נוער דתיים וחילונים, תוך שקיפות לשיתוף פעולה וקיום אורח חיים משותפים של שני המגזרים. מטרה נוספת היא בבחינת חיזוק הנוער מבחינה לימודית, ערכית ואישית באמצעות תמיכה במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית בערים בהן פועלות הקבוצות, לצד ליווי אישי של בני נוער ויצירת מסגרות פעילות עבורם בשעות הפנאי. נוסף לכך רואים המתנדבים רצון לסייע בקליטת עולים חדשים ולשלבם בחברה – הן מבחינת חיבור הקשר בין אוכלוסיה ותיקה  וחדשה, יצירה וחיזוק מסגרות פעילות לנוער עולה בשעות הפנאי וקידום לימודי של נוער עולה.

חברי הגרעין יוכלו לחזור ולגור בעיר לאחר שחרורם מהצבא ובכך להזרים 'דם צעיר' לעיר. "אנו רוצים שבעתיד שנת השירות תהיה אבן שואבת לצעירים אשר יחליטו כבוגרים לחיות בדרך זו ושייקחו חלק בקהילות מעורבות של דתיים וחילונים, המעורבים בקהילה המקומית ועוסקים בין היתר בתחומי החינוך השונים".

זהו מחזור העשור בעיר צפת של גרעין צמרת, לצפת יכנסו השנה שמונה ש"ש חדורי מוטיבציה להתנדב במסגרות השונות. בבקרים בקידום נוער וברב תחומי ואחר הצהריים במסגרות נוער שונות – במגדל, במועצת נוער פסגות ועוד. הש"ש מתרגשים מאוד להתחיל את השנה וממש עוד רגע כבר יתחילו בפרויקט תפוח בדבש לקראת ראש השנה.

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד: "אנו מברכים את חברי גרעין צמרת צפת שהחליטו להקדיש שנה שלמה למען החברה בישראל, בנוסף לגיוסם לצה"ל. חברי הגרעין יפעלו במהלך כל השנה כולה במגוון רחב של פרויקטים חברתיים וקהילתיים. אנו שמחים להתרחב ולהפיץ את ערכי הציונות והמורשת היהודית, הרעות ואהבת האדם גם בצפת".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן