fbpx

דו קיום ברכבת: יצירת אומנות משותפת ליהודים וערבים בתחנה בכרמיאל

זמן קריאה מוערך: 2 דקות

רכבת ישראל, בשיתוף עמותות "אופקים לעתיד" ו"פרדס לחינוך ערכי", יחד עם בתי ספר תיכוניים בגליל, פועלים מזה מספר חודשים לקידום דיאלוג וחוויות משותפות לכל תושבי איזור הגליל וישראל.

מיום חניכת רכבת הגליל, בספטמבר 2017, פעלו שתי העמותות מהאיזור לקידום פרויקט משותף, בו נפגשו בני נוער יהודים מכרמיאל עם בני נוער דרוזים וערבים מהיישובים באיזור, וקידמו דיאלוג בסוגיית החיים בצוותא. במסגרת הדיונים המגוונים עלתה על ידי בני הנוער גם סוגיית התחבורה הציבורית, ובפרט פתיחתה של רכבת הגליל, כזרז לשיתוף ואחווה ותרומה לאזור.

הרכבת, לתפיסתם של בני הנוער שהשתתפו בסמינר, מהווה סמל לערכי דו קיום, ומסמלת את החיים המשותפים, כמו גם מאפשרת הזדמנויות שוות למגוון הקהילות בסביבתה.
בסוף הסמינר הכינו בני הנוער יצירה משותפת שמסכמת את התהליך, אותה ביקשו לתלות בתחנת הרכבת בכרמיאל. ליצירה החליטו לקרוא בשם ״יד אחת לא מוחאת כפיים- חיים ביחד ונוסעים ביחד״. היצירה המיוחדת נחשפה לאחרונה בטקס הסרת הלוט בהשתתפות מנהלת קשרי הקהילה ברכבת, אתאר חסקיה, נציגי העמותות ובני הנוער- יהודים וערבים דרוזיים מהגליל.

רכבת הגליל, המחברת בין הגליל ליישובי החוף, חיפה, מרכז הארץ ודרומה, מהווה חוליה מרכזית בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, תוואי המסילה, אשר תוכנן ונבנה על ידי נתיבי ישראל, באורך של כ – 23 ק"מ כולל מנהרות באורך של כ-4.7 ק"מ (שתי מנהרות נפרדות לכל מסילה) ושתי תחנות נוסעים חדשות: כרמיאל ואחיהוד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גיליון השבוע
מופץ בעשרות ישובים משנת 1986 לפרסום 04-6971469

כן חיוני/ לא חיוני? האבסורד שבסגר הנוכחי

זמן קריאה מוערך: 2 דקות כן חיוני/ לא חיוני?הסגר החדש גורר איתו יותר שאלות מתשובות, יותר אי הבנות מהסכמות ולצד זה שלל פתרונות יצירתיים כדוגמת אותו בעל עסק שכתב פשוט

אופיר סופר: היה ראוי שהמדינה הייתה משקיעה באופן מיידי מיליארד שקלים במיגון הצפון״

זמן קריאה מוערך: < 1 דקה בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון ביוזמת ח״כ אופיר סופר מסיעת ימינה בנושא תוכנית ״מגן הצפון״, הוא אומנם פירגן לשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל

דילוג לתוכן