fbpx

הסוד לאריכות חיים: "אופטימיות ולא לריב עם איש" – חיינקה גלעד ממייסדי קיבוץ דפנה חגגה יום הולדת 110

צוות הבית הסיעודי "בשבילנו" של החברה לפיתוח הגליל ורשת 'עמל ומעבר', בני משפחה, בני נוער, ילדי הגן, חברי קיבוץ ודיירי הבית הסיעודי, חגגו יום הולדת 110! לחיינקה גלעד מקיבוץ דפנה

לא רבה עם אף אחד – חיינקה גלעד. צילום: אורית ויזל.  בית סיעודי בשבילנו בקיבוץ דפנה

חיינקה הנרגשת מהמהעד ישבה על כיסא במרפסת הבית הסיעודי "בשבילנו", לשם הגיעו משלחות של מברכים: ילדי הגן של הקיבוץ הגיעו עם ציורים, ברכות ובלונים, בני הנוער שרו לה שירים ורקדו וחברי המשק הביאו מתנות וברכות. נמרוד דורון-קינסברון, מנהל הבתים הסיעודיים "בשבילנו" בקיבוצי הגליל העליון, דפנה, להבות הבשן וכפר הנשיא, של החברה לפיתוח הגליל אומר: "זהו יום הולדת משמעותי, בעיקר אחרי שנת קורונה מאתגרת. אין ספר שההתרגשות ענקית ואנו מאחלים עוד שנות בריאות וצלילות רבות, לחיינקה המדהימה, מלאת ההשראה, מדור המייסדים של קיבוצי הגליל העליון.

חיינקה גלעד, זקנת השבט, נולדה בשנת 1911 בליטא ועלתה לבדה לישראל. לקיבוץ דפנה הצטרפה בשנת 1932, כחלק מגרעין הכשרה בגבעת מיכאל. שם הכירה את בעלה והזוג נישא והוליד שני ילדים ולאחר מכן אמצו ילד נוסף, שהגיע לבדו לארץ כיתום, בתום מלחמת העולם השנייה. רוב חייה בקיבוץ היו מוקדשים לתחום חינוך הילדים. בגיל 63 הצטרפה למפעל הנעליים בדפנה ורק בגיל 97 הסכימה לפרוש לפנסיה ומיד הצטרפה לבית הסיעודי בקיבוץ, לא רחוק מבני המשפחה הגדולה שלה בקיבוץ, שגאים בה מאוד. בנה אליק גלעד בן ה-83 חבר קיבוץ דפנה סיפר: "האופטימיות המדבקת של אמא, מסמלת את הקיבוץ, שלמרות המשברים שעבר בדרך, דבק בחיים ובשמחת החיים והצליח" אומר גלעד על אמו ומוסיף: "אנחנו שלושה ילדים, אבא שלנו נפטר בשנת 1987. ילדנו תשעה נכדים, שהולידו הם, 22 נינים ונינות. דודי, האח הגדול של אמא, הוא ששכנע אותה להצטרף להכשרת קיבוץ דפנה שהתקיימה בגבעת מיכאל ובהכשרה הכירה את אבא והם נישאו באהבה גדולה.

עוד, הוסיף גלכד: "אני נולדתי בשנת 1938 ושנה לאחר מכן עברו הורי עם חברי ההכשרה, לישוב הקבע של דפנה, כחלק ממבצע חומה ומגדל. בתחילת דרכה בקיבוץ שימשה כמבשלת במטבח הילדים ולאחר מכן עבדה בתחום החינוך עם ילדי הקיבוץ מגיל גן עד י"ב, עבודה שאהבה מאוד ובה התמידה שנים רבות, עד 1972. אחרי כן עבדה במפעל הנעליים המפורסם של הקיבוץ המזוהה עם שמו ורק בגיל 97 פרשה לפנסיה", הוא מחייך ומציין: "אריכות החיים של אמא היא כנראה בשל ה'אופטימיות החולנית' שלה. תמיד מביטה על העולם ובני האדם דרך משקפיים ורודים, אופטימיים ושמחים ומתנהלת עד היום תמיד באהבה וברוח טובה ואנחנו אוהבים אותה מאוד".

השאר תגובה

דילוג לתוכן