fbpx

לאחר 34 שנים יש רמזור בצפת – בצומת ביריה יופעלו חיישנים לווסת את התנועה לפי העומס

היום (שלישי) הופעל לראשונה הרמזור הראשון בצפת  שמסדיר באופן מלא את צומת הכניסה לעיר הצפונית- צומת בירייה. כבר שנים רבות שמדברים בצפת על הסדרת הצומת אך הדבר לא בא ליידי ביטוי בשטח. לפני כשנה אירח ראש עיריית צפת שוקי אוחנה את שר התחבורה דאז, ישראל כץ, והשניים סיכמו על הסדרת הצומת והצבת רמזור ראשון בצפת.

בפעם האחרונה שפעל רמזור בעיר זה היה לפני כ-34 שנה ברחוב ירושלים בכניסה לעיר העתיקה אך הוא הוסר עקב שינויי תנועה ומאז אין רמזור בבירת הגליל.תושבים רבים הגיעו לצומת לצפות בהפעלה הראשונה של הרמזור. במהלך החודשים האחרונים ביצעו בחברת נתיבי ישראל תכנון להסדרת הצומת, הצבת רמזורים וטיפול בנושא הסדרי התנועה במקום. היום (שלישי) הופעל לראשונה הרמזור שיאפשר הסדרה של הצומת לאחר שנים של תאונות לאור ריבוי הנתיבים והרכבים בצומת. בימים הקרובים הרמזור יופעל לסירוגין על מנת להשלים את ההליך הטכני ואילו במהלך השבוע הבא יותקנו חיישנים מתקדמים שיהפכו את הרמזור ל 'רמזור חכם' ויווסתו את התנועה על פי העומס בנתיבים השונים.

בימים אלו מקדמת עיריית צפת תכנית לפיתוח צומת מנחם בגין-  רמת רזים והצבת רמזורים בצומת זו. צומת מנחם בגין הינה צומת פקוק ועמוס מאוד כאשר בשנים האחרונות מידי בוקר על מנת לייצר סדר במקום ולמנוע תאונות, הוצבה שוטרת במקום שהכווינה את התנועה. בהתאם להמלצת יועץ תחבורה הוחלט על הסדרת הצומת באמצעות רמזורים. בעיריית צפת מציינים כי אחת המהפכות המרכזיות שחווה העיר צפת הינה בתחום התחבורה: סלילה של כ- 10 ק"מ כבישים ברחבי העיר, חידוש ופיתוח תשתיות, הקמת כיכרות חדשות, סלילת ופריצת צירי תנועה חדשים לוויסות העומסים, הצבת רמזורים וכו'.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "לאחר שנים רבות של סכנת חיים ממשית בצומת בירייה הגיע הזמן להסדיר את הצומת כפי שאנו עושים במסגרת מהפכת התחבורה בכבישים ברחבי העיר צפת.  הרמזור יאפשר לתושבי העיר והמבקרים בה לחצות את הצומת בצורה בטוחה ויווסת את התנועה בצומת הסואנת ביותר בצפת. העיר שאין עוד כמוה בעולם ממשיכה להתחדש גם בתחבורה, ויש עוד הפתעות בדרך!"

השאר תגובה

דילוג לתוכן