מבנה מסוכן: עיריית צפת הורתה לדיירי הבניין בצה"ל 11 להיערך לפינוי – הדיירים:"אנחנו פוחדים ומבולבלים – לאן נלך"

בהמשך לקריסת בניינים ברמת גן ובחולון ומהצורך הבהול בחיזוק מבנים רבים. החליטו בערים רבות מהנדסי העיר ליהערך בהתאם בעיקר כהתגונונות עצמית על כל צרה שלא תבוא.

דיירי בניין 11 ברחוב צה"ל בצפת הופתעו לקבל לפני כשבועיים מכתבים מפחידים כהגדרתם ממהנדס העיר, שפר סורין וממנכ"ל העירייה, רוני בן אבו. " נוכח קיומה של סכנה דחופה ומיידית למבנה ( קיר תומך חניה) יש לפנות את השוהים מהמקום ולגדר את השטח מיידי, שלא תתאפשר כניסה בכל צורה שהיא", כותב המהנדס שמוסיף: " אי טיפול בבמבנה המסוכן באופן מיידי יגרור הגשת כתב אישום". גם מכתבו של מנכ"ל העיריה בן אבו לא מותיר ספקות אצל הדיירים שהם בסכנה מיידית. "בתוקף סמכותי לחוק 3 לפי עזר עירוני (הריסת מבנים מסוכנים), אני מורה לכם בזאת לפעול כאמור לפי מכתבו של המהנדס – במידה ולא תפעלו לפי הדרישות בסמכותו של ראש העיר באישור הממונה על המחוז להורות על ביצוע מיידי של עבודה או הריסה".

דיירי הבניין רובם אוכלוסיה מוחלשת, הכוללת קשישים, מטופלי רווחה ודירות עמידר ( 44 דירות שהם כמחצית מהבניין), משוועים לעזרה. "אנחנו פוחדים ומבולבלים – אין לנו יד מכוונת ולא מסבירים לנו האם המצב אכן חמור או שיש ניסיון לכסת"ח", מספר לנו אחד מהדיירים, החושש להחשף. " במידה והמצב אכן חמור וסכנת ההתמוטטות היא שאלה של זמן אז שהעירייה תוציא מיידי צו פינוי לדיירים ולא תגמגם", מספר בנה של דיירת מבוגרת בבניין שמוסיף בשם אמו: "העירייה לא עוזרת לנו – לאן נלך". מצבם של דיירי עמידר קצת יותר טוב מיתר הדיירים, הם לפחות לא ייצטרכו לממן את ההוצאות הכספיות הגבוהות הכרוכות בשיפוץ המבנה לפי הסטנדרטים של מחלקת ההנדסה בעיריית צפת.

מחברת עמידר נמסר שה מכירים את הבעייה. "מהנדס שלנו היה בבניין ואנו מנסים לסייע". כל ניסיון של מערכת "חדש בגליל" לקבל את תגובת עיריית צפת, עלה בתוהו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

תגובה אחת

  1. חבורה של ליצנים יושבים בעירייה יש עשרות מבנים בצפת בסכנת קריסה מיידית ועירייה בשלה
    ממתין לקריסה הראשונה להכניס את כולם לכלא

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן