מטחים בלתי-פוסקים לגליל וגולן – הנחיות חריגות במרום הגליל וביישובים הסמוכים לגבול – נסראללה מאיים

עשרות רקטות שוגרו היום (שלישי) מלבנון כ-40 רקטות מהם שוגרו לאחר תקיפות חיל האוויר בדרום המדינה. 20 רקטות שוגרו לצפון רמת הגולן והתפוצצו בשטחים פתוחים, ובגליל העליון וקריית שמונה שוגרו גם כן כ-20 רקטות שחלקן יורטו.

צילום: כב"ה צפון.

המתח בצפון הוא גבוה מאוד וזה מתבטא גם בתנועה חלשה ברחובות ובמרכזי קניות. ברשויות בגולן ובגליל העליון והמערבי, כולל נהריה המליצו לתושבים לצמצם פעילות ולהיות בסמוך למרחבים מוגנים. במועצה אזורית מרום הגליל שלחו הודעה לתושבים: "אנו ממליצים לתושבים לצמצם פעילות שאינה חיונית. ההודעה מתייחסת לתושבים המתגוררים ביישובים: אביבים, דוב"ב, עלמה, ריחניה, דלתון, כרם בן זמרה, ספסופה, בר יוחאי, אור הגנוז, קדיתא, מירון, ביריה ועמוקה.

לאור העובדה שעמוקה וביריה קיבלו הודעה, בעיריית צפת הוציאו הודעה משלהם בניסיון להרגיע: " בדקות האחרונות התפרסמה הודעה של מועצה אזורית מרום הגליל על צורך של תושבים במספר יישובים לצמצם פעילות שאינה חיונית ולשהות בסמוך לממ"ד. בין שמות היישובים נרשם היישוב ביריה הסמוך לצפת. נדגיש- ההחלטה על הכנסת ביריה היא החלטה עצמאית של מועצת מרום הגליל ללא קשר להנחיית פיקוד העורף. על כן, נכון לכתיבת שורות אלו, אין שינוי בהנחיות ההתגוננות לתושבי צפת. הימים הללו מתוחים ובאופן טבעי כל הודעה מלחיצה. זו עוד הזדמנות מצוינת הממחישה כמה חשוב לצרוך מידע ממקורות רשמיים וממערך ההסברה העירוני של עיריית צפת. במידה ויחולו שינויים נעדכן בהקדם. תמיר אנגל – דובר עיריית צפת".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאומו הערב כי ההמתנה של ישראל למתקפת התגובה מאיראן וחיזבאללה היא "חלק מהתגובה, וחלק מהקרב – כי הוא גם פסיכולוגי". לדבריו מפעלים ישראליים בצפון יכולים להיהרס בשעה. ניתן לתקוף את יכולות האויב בצפון תוך פחות מחצי שעה. ברגע שהכטב"מים נשלחים, נשמעות האזעקות בישראל". הוא אף קרא לתושבי חיפה "להיות ערוכים לכל תרחיש".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן