fbpx

מיטל קציר רכזת קהילה ויער גליל – גולן בקק"ל: "נטיעת עץ זו מצווה בעלת ערך סביבתי ואקולוגי"

אירועי ט"ו בשבט יחולו בשבוע הבא כחלק משיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים השונים בקק"ל קשרי ציבור, חטיבת החינוך, קהילה ויער, האזור והמרחב.

מיטל קציר מכרם בן זמרה (35) רכזת קהילה ויער באזור גליל גולן של קק"ל, נמצאת בימים אלו בהכנות לאירועי ט"ו בשבט בממשק קהילה ויער גליל גולן קק"ל. אלו ימים של חגיגה משותפת תוך שילוב ידיים לטובת קליטת קהל ביערות לנטיעה חגיגית. השנה הנטיעות הן בסימן: 'רואים רחוק- נוטעים ירוק'. "העבודה השוטפת אל מול הקהל הרחב וקהילה היא רציפה לאורך השנה כולה, כאשר חג האילנות זהו אירוע שיא, המאפשר חיבור ישיר של כל אחד השותף בנטיעה. נטיעת עץ מסמלת חיבור לאדמה ולשורשים", אמרה קציר.

מבין אירועי קק"ל בחג האילנות- נטיעות ביער ביריה וברמת מגשימים בגולן וכן סדרי ט"ו בשבט עם הקהילות. "אירועי ט"ו בשבט מיצריים חיבור בין הקהל והקהילה לערכי הקק"ל- שמירה על העצים, הטבע, אהבת היער על ידי פיתוח וטיפוח ואהבת הארץ. נטיעת עץ זו מצווה בעלת ערך סביבתי ואקולוגי", ציינה.
קציר נכנסה לתפקיד כרכזת קהילה ויער לפני כשמונה חודשים, אך היא מגיל 18 בקק"ל בו שירתה במסגרת השירות הלאומי כמדריכת טיולים בחטיבת החינוך במרכזי השדה לביא וציפורי. "התפקיד שלי הוא לאפשר לקהל הרחב גישה וחיבור ליערות קק"ל חניוניה ואתריה. לאפשר ממשק לקהילות השונות ליערות קק"ל, הסמוכים אליהם", אמרה קציר, "חיבור הקהל ליער מאפשר את ההנאה מהיציאה אל היער. קק"ל משקיעה, בפיתוח ובטיפוח של החניונים והאתרים על כל המשתמע מכך: מסלולי אופניים, מסלולי הליכה, שבילי בריאות, תצפיות, אתרי מורשת והיסטוריה, חניונים, שלטי מידע לרווחת הציבור ועוד. המטרה לייצר מפגש חברתי ביער, כך שהקהל שמגיע אליו יראה את עצמו כחלק ממנו ובכך היער מהווה חלון ראווה ולא חצר אחורית".

השטח עליו אמונה קציר, הוא נרחב מאוד עם לא מעט יערות, חניונים ואתרים וכמובן יישובים רבים, שלשמחתה הממשק ביניהם לבין היער הוא חיובי מאוד. "כל הרעיון הוא לתת לקהילה את התחושה וההבנה שאנחנו כאן יחד איתם עבורם וכך הם הופכים להיות שגרירי היער הנאמנים שלנו. הם מהווים את הלב הפועם ואנחנו  בעשייה יחד איתם. הם דואגים לניקיון ולאימוץ אתר כזה או אחר ובכך יש ערך מוסף, ערך של נתינה", אמרה קציר.

על העבודה עצמה מוסיפה קציר: "אני נהנית ממנה מאוד ומרגישה חיבור משמעותי, זכות ושליחות. אני חושבת שברגע שאנחנו רואים את היער כמשאב סביבתי זה הופך להיות חלק מאיתנו זה בונה אותנו. שילוב של אדם- אדמה- סביבה הוא למען הירוק ולמען הדורות הבאים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן