fbpx

מרעיש ומרגש – הפיתוחים הטכנולוגיים מאחורי עדשות מגע סקלרליות

צילום pixabay/bl

המירוץ לשיפור עדשות מגע סקלרליות לא עוצר. גלו את הטכנולוגיות החדשות שעומדות מאחורי הפתרון פורץ הדרך שמקל על מטופלים המתמודדים עם הפרעות עיניים ברחבי העולם

אילו טכנולוגיות חדשניות עומדות מאחורי עדשות מגע סקלרליות, והאם מטופלים עם בעיות בקרנית ופרספוביה יכולים להיות רגועים עם הידיעה השימוש הרבה יותר פשוט ונוח מבעבר

פרסביופיה, או "הזדקנות הראייה" היא כל העניין בטיפול בעיניים, כאשר טיפות לתיקון פרסביופיה תופסות את מרכז הבמה. למרות היתרונות הרבים שיש לטיפות אלו, השימוש בהן מוגבל עבור מטופלים הזקוקים לעדשות מגע מיוחדות עקב בעיות בקרנית. למרות שההתקדמות של היום בעדשות מגע סקלרליות מולטיפוקליות אולי לא תקבל את אותה אהבה תקשורתית כמו טיפות פרסביופיה, הטכנולוגיה שהושקעה בהן מרגשת כל אופטומטריסט.

המירוץ לשיפור עדשות מגע סקלרליות

במשך שנים, אופטומטריסטים יכלו לרגש את המטופלים שלהם עם ראייה חדה למרחק עם עיצובי עדשות שהציעו נוחות שאין שני לה. עם זאת, המטופלים הפרסביופיים שלהם, שדרשו ראייה מצוינת למרחקים ולקרוב, תוך שהם נותרו ללא משקפיים, הציגו בפניהם אתגר ייחודי.

במשך עשרות שנים, שיטת מונווויז'ן הייתה האופציה המומלצת לטיפול בפרסביופיה. על ידי תיקון העין הדומיננטית של המטופלים למרחק והעין הלא דומיננטית שלהם לקרוב, מטופלים רבים יכלו לתפקד ברמה גבוהה לאורך היום ללא תיקון משקפיים נוסף. עם זאת, ככל שהתאמת עדשות סקלרליות התקדמה, גם הבקשות לעדשות מולטיפוקל בעלות ביצועים גבוהים גדלו.

כך החל המירוץ לפיתוח דור חדש של עדשות מגע סקלרליות עם אופטיקה מולטיפוקל מעולה וקלה להתאמה. הפוטנציאל של עדשה סקלרלית המתאימה כהלכה לספק חדות ראייה ללא תחרות הוא אכן מבטיח. העדשות הסקלרליות עצמן מתמקמות היטב עם תנועה מוגבלת תוך כדי מצמוץ, נשארות יציבות במרכז ציר הראייה של המטופל, ויכולות לספק לקרנית לחות, הודות למאגר נוזלים באחורי העדשה. בניגוד לעדשה רכה המייבשת את הקרנית וגורמת לאופטיקה מעוותת בתוך העדשה עצמה, עדשה סקלראלית לא מתאפיינת בבעיות אלו.  גם אנשים ללא בעיות קרנית כלל יכולים להנות מעדשות מגע סקלרליות מולטיפוקל אשר מהוות ראייה חדה ונשארת יציבה לאורך כל היום.

תגליות חדשות בתחום האופטיקה

כיום, רוב המעבדות שמתכננות ומייצרות עדשות סקלרליות מולטיפוקל הפכו ממוקדות מאוד בביזור העדשות הסקלרליות וכיצד הן ממלאת תפקיד משמעותי בביצועים החזותיים. ציר הראייה של העין האנושית, הידוע גם כמרכז האישון, ממוקם מעט מחוץ למרכז, עליון לאף על ציר הראייה, ובכך נוצר קו ראייה עליון-אפי בהשוואה לציר האישון.

לאחרונה, נבדקה התיאוריה של הריכוזיות האופטית בעדשות מגע מולטיפוקל. התגלה שהסטת אף של מ"מ 1 סיפקה למטופלים חדות קרובה טובה יותר ושיפור סובייקטיבי באיכות הראייה שלהם. מיד הועלתה השערה שקיזוז/ריכוז דומה בעדשות סקלרליות מולטיפוקל יניב תוצאות דומות.

במחקר שנעשה נמצא שריכוז ממוצע של האופטיקה ב- 1.75 מ"מ יצר ציון ממוצע של 9.0 לחדות לקרוב, 8.7 לחדות מרחק, 8.7 לנוחות , ו- 9.0 עבור חוויית העדשה הכוללת בסולם של 10 נקודות. עוד מחקר משכנע מספרד מצא שעקומת דה-פוקוס שהושגה באמצעות עיצוב מולטיפוקל מרוכז הביאה לתוצאות מרחק אופטימלי יותר וחדות ראייה קרובה בהשוואה לעדשה סקלראלית רב-מוקדית קונבנציונלית.  אגב, ממליצים לקרוא את המדריך להרכבה, הסרה, תחזוקה נכונה וניקוי עדשות מגע סקלרליות.

סקירת הפתרונות האחרונים

כאשר מציגים את הנתונים המשכנעים הללו, אין זה פלא שרבות ממעבדות העדשות הסקלרליות פיתחו והחלו לשווק עיצובים סקלרליים מולטיפוקליים חדשים ומשופרים, וכן פתרונות אופטיקה המותאמים אישית לצורכי המטופל ועזרים שמוטמעים בעדשה עצמה, המדגישים את כיוון ההחדרה של העדשות.

גם האופטומטריסטים נהנים מטכנולוגיות שמדייקות את האבחנה ואופן הטיפול, כמו מחשבונים מקוונים וחומרים חזותיים שונים ומסייעים להם לתת למטופלים כלים להסתגלות ושימוש נוחים ומהירים יותר בעדשות מגע סקלרליות.

יש הרבה למה לצפות

שוק העדשות הסקלרליות ממשיך להתפתח כל הזמן. בדיוק כפי שרוב החברות נעות באגרסיביות לעבר אופטיקה מפוזרת, הן גם מעבירות את עיצובי המולטיפוקל שלהן אל המשטח הקדמי של העדשה. שינוי זה נובע בעיקר בגלל שברוב המטופלים שנעזרים בעדשות הסקלרליות, נעשה שימוש רב בעדשות עם עיצוב של קצוות טוריות , שנועדו לספק עדשה יציבה יותר מבחינה סיבובית. (הסקלרה של העין שלנו אכן לא ספרית)

זה לעדשות הקשות הקטנות

ככל שהאוכלוסייה מזדקנת, הביקוש בוודאי יגדל לאפשרויות מולטיפוקליות בכל השיטות. בהתחשב ביתרונות הנראים שיש לעדשות סקלרליות, דהיינו יציבות סיבובית, עליונות אופטית והתאמה לבריאות משטח הקרנית, אנו יכולים לצפות לשיפור מתמיד ביכולתן לשפר את חיי המטופלים שלנו.קראו עוד האם עדשות סקלרליות הן הפתרון לבעיות האופטיקה שלכם? בואו וגלו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן