fbpx

נערכים לסערה נוספת: בצפת נבדקו הניקוזים – תחנות הכיבוי תוגברו

ע"פ התחזית החל ממחר בבוקר (ד') קיים צפי למשקעים רבים באזור הצפון עם חשש להצפות. הגשם יתפשט לאזור המרכז החל משעות הצהרים מלווה ברוחות חזקות של עד 80 קמ"ש וימשך בשעות הלילה.

צילום ארכיון: צפת – חורף 2009.

כוחות ההצלה והרשויות נערכו בהתאם. נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי בחן את ההיערכות המבצעית והנחה את כלל המחוזות להיערך ע"פ פקודה לתרחישים השונים תוך דגש על מתן מענה מהיר לכלל האזרחים. בצפת קיים ראש העיר, שוקי אוחנה ישיבת הערכות מיוחדת. בפתח הישיבה הודה ראש העיר על תפקוד הצוותים בסערה הארונה ואמר: "למרות ריבוי המשקעים עברנו את המערכות הקודמות במינימום של אירועים ועל כך מגיע לכם כל הכבוד והערכה- זו תוצאה של העבודה המאומצת של כולם כאן לאורך השנה וגם בימים שלפני מערכות הגשם".

לקראת המערכת הנוכחית שצפויה להיות גשומים וסוערת במיוחד עם רוחות עזות, הונחו צוותי השטח לבצע סיור לאיתור מפגעים ולטפל בהם, בדיקה של כלל הניקוזים ברחבי העיר צפת במטרה לאפשר זרימה טובה של מיים. כמו כן, לחזק דברים רופפים, לוודא תקינות של קווי חשמל, בדיקת משאבות המים, רכישת משאבות טבולות, ביצוע תדריכים במוסדות החינוך ומתן סיוע מלא לקשישים ונתמכי הרווחה. כמו כן הנחה ראש העיר על גיוס כלים כבדים לרבות טרקטורים וכו'.

בין היתר גייס ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציוד חימום לרבות תנורים, מעילים, חם-צוואר, כובעי צמר, כפפות, שמיכות וכו' באמצעות עמותת חסדי נעומי והציוד חולק במהלך היממה האחרונה ברחבי העיר לאוכלוסיות הזקוקות לכך. בנוסף, תושבים הזקוקים לכך מתבקשים ליצור קשר עם אגף הרווחה. בסיום הישיבה ציין ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "העיר צפת ערוכה למערכת הגשם הצפויה, אני מבקש מתושבי העיר שנתקלים במפגע, צורך או בעיה- לפנות למוקד העירוני והצוותים יתנו מענה מידי, יש לנו כוננים וצוותים מתוגברים שעובדים סביב השעון על מנת לתת מענה לתושבים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן