fbpx

צו סגירה מנהלי לבית האבות בצפת -ההנהלה: "דו"ח שקרי של משרד הבריאות" – המטופלים הועברו למוסד אחר

בשנים האחרונות בית האבות ,סוכת שלום" בצפת הנחשב לבין הוותיקים בגליל העליון ידע מספר אירועים לא שגרתיים (השלכת רימון – הפגנות) ועוד אך ההחלטה היום ( שלישי) של משרד הבריאות לסגור את המוסד הוותיק עקב ליקויים, מאפילה על האירועים הקודמים.

צילום: מאיר ינקו.

רופאת מחוז צפון, ד"ר מיכל כהן-דר, חתמה היום (שלישי) על צו סגירה מינהלי לבית החולים הגריאטרי "סוכת שלום" בצפת ועל העברת המטופלים למוסד רפואי אחר. על הצו חתום, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, פרופסור חזי לוי. בית האבות "סוכת שלום" נסגר בעקבות ליקויים רבים שעליהם הצביע בדו"ח מפורט משרד הבריאות. בביקורת שנעשתה במקום נתגלו ליקויים רבים, החל מצוותים שלא עברו הכשרה בתחום הגריאטריה, לרבות המנהל הרפואי, ליקויים בתחום הסיעוד והטיפול בקשישים במקום, וכן תנאים סביבתיים במצב ירוד, נזילות מים וליקויים במטבח.

דיירי בית האבות הועברו למוסדות חלופיים באזור בהם גוש חלב ואיילת השחר. בחברת "מוריה" המפעילה את בית האבות ביחד עם בתי אבות נוספים בפריסה ארצית דוחים את הטענות של משרד הבריאות "צורת הטיפול, אופן הטיפול ואיכות הטיפול טובים מאוד", מציינים שם ומוסיפים כי העברת הדיירים מבית אבות לבית אבות מעמידה אותם בסכנת חיים ממשית, כרמלה לוי, יור' הנהלת הנאמנות, כרמלה לוי הייתה תוקפנית מאוד נגד הדוח ומסקנותיו: " הדוח שקרי ומגמתי שנולד מטעמים אינטרסנטיים שנועדו לפגוע בשמו הטוב של בית האבות". עוד מוסיפה כרמלה לוי שהיא והנהלת "מוריה" לא מתכוונים לוותר ופנו לבג"צ. לביטול צו הסגירה. עוד עולה מהדוח כי כי קיים מחסור גדול בעובדים סוציאליים, ובצוותי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. כמו כן, נקבע כי קיימת תחלופה גבוהה של עובדים במקום, וכי המנהל הרפואי "הוא לא דמות משמעותית במוסד".

השאר תגובה

דילוג לתוכן