fbpx

שוחט:"אין סיבה שתושבי הפריפריה יסעו למרכז בשביל לקבל טיפול רפואי"- בצומת כח נחנך מרכז שיקום לאנשים עם מוגבלות

בטקס חגיגי שנערך באמצע השבוע בצומת כח במתחם המועצה האזורית מבואות חרמון בהשתתפות אלי כהן שר הרווחה והביטחון הכללי ואילן שוחט מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הבנגב והגליל נחנך מרכז שיקום וטיפול רב תחומי לאנשים עם מוגבלות.

צילום: סטודיו גולן.

המרכז הרב תחומי שהוקם בסיוע המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שמימן כמחצית מעלות הפרוייקט, קרן זארו, משרד הרווחה והביטחון החברתי, קרנות ביטוח לאומי וקרן שלם,בעלות 30 מיליון ש"ח הוא בן שלוש קומות ואמור לשרת כ-120 אנשים בוגרים עם מוגבלות. הוא יאפשר לתושבי הגליל העליון, גולן, מרום הגליל, מבואות חרמון, קריית שמונה, צפת, מטולה, קצרין, ראש פינה, יסוד המעלה, טובה-זנגריה, חצור הגלילית, גוש חלב, מג'דל שמס, בוקעתא, מסעדה, עין קיניה וע׳ג׳ר ליהנות משירותים חיוניים ממש ליד הבית. בין השירותים: מרכז יום טיפולי סיעודי, מרכז יום לנכים קשים, מרכז הכשרה טרום תעסוקתי רב נכותי, בית קפה משלב פתוח לציבור, גלריות לאמנות שימושית, המיוצרת על ידי אנשי המארג ומוצגת לקנייה לציבור הרחב ואולם כנסים לפעילות קהילתית משלבת שמאפשר לאנשים עם מוגבלות מאזור הגליל המזרחי מסגרת תעסוקתית מגוונת לצד קבלת מיומנויות וכלים בעולם העבודה ופיתוח אישי ומקצועי, לצד מגוון טיפולים תומכים. ״מארג מבואות החרמון״ מופעל על ידי עמותת כוכב הצפון, מהווה את שיאו של שיתוף הפעולה בין רשויות האשכול. הקמתו משלימה את הקריה השיקומית במבואות החרמון, המספקת מסגרת שיקומית וטיפולית מגיל לידה ועד מאה ועשרים.

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט "אין סיבה שתושבי הפריפריה יסעו למרכז בשביל לקבל טיפול רפואי מתקדם, במיוחד כשמדובר על אנשים עם מוגבלות. המרכז הרב תחומי הוקם בכדי לאפשר לקבל שירותי בריאות, תעסוקה קרוב למקום מגוריהם. המשרד רואה בהקמת המרכז צעד חשוב בדרך להנגשת הטיפול לאנשים עם מוגבלות בפריפריה. במקביל המשרד יצא במהלך להקמת עשרות פארקים מונגשים לאנשים עם מוגבלות, בנגב בגליל ובפריפריה החברתית בהיקף של 20 מיליון ש״ח״.

יו"ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר: "כאן, בגליל המזרחי, בפריפריה הצפונית של מדינת ישראל, הוקם מרכז הטיפול והשיקום לאנשים עם מוגבלות, מהאיכותיים במדינה. כאזור, שמנו לנו לדגל לספק את השירותים הטובים ביותר לאנשים עם מוגבלות ולפעול לשלב אותם בקהילה. הקמת השירות השיקומי טיפולי לאנשים עם מוגבלויות, התאפשרה בזכות החבירה של 18 רשויות האשכול, לפעולה אחת משותפת, תוך איגום משאבים ומיקוד מאמץ, והתגייסות של משרדי הממשלה והתורמים. זוהי הוכחה לכך שכאשר אנחנו מאחדים כוחות, אנחנו משיגים דברים כבירים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן