fbpx

איך לשמור על יחסים טובים ואינטימיות לאורך זמן?

עם הזמן, כל דבר מתיישן או נשחק – זו האמת. וגם אם לא נעים להודות בכך, גם יחסים זוגיים ואינטימיים עלולים להישחק, אבל אל דאגה. הבשורות הטובות הן שכפי שאפשר לחדש ולשפץ בית ישן, אפשר לתחזק יחסים זוגיים ואינטימיות טובה. הטיפים הבאים יסייעו לכם ולכן בכך. 

לדבר ולשתף – לא לשמור בבטן 

בהכללה, נשים נוהגות לשתף ולדבר על רגשותיהן וגברים – פחות. אחד הדברים החשובים שלומדים כמעט בכל טיפול זוגי לצמיחה אישית הוא עד כמה חשוב וחיוני לדבר ולשתף במסגרת מערכת יחסים טובה. חשוב לספר ולשתף עם בני הזוג לא רק את כל את הפרטים הקטנים שמעל לפני השטח. חשוב לספר ולשתף לא רק לגבי ענייני היום יום אלא גם לגבי רגשות, ציפיות, רצונות. אבל נדגיש – כפי שחשוב לדבר ולשתף, כך חשוב לא פחות, גם להקשיב. כדאי לדבר ולשתף על נושאים רגשיים, על נושאים חושניים ומיניים. אפשר לדבר על הכל, אבל ברגישות ובתשומת לב. 

להקשיב האחד לשני 

יחסים טובים משותתים על הקשבה ושימת לב, לא רק למה שבן או בת הזוג אומרים. צריך להקשיב ולהביט בהם. לראות מתי שפת הגוף משדרת לחץ או כעס או מצוקה. חשוב להקשיב לא רק בשביל ההקשבה אלא גם בשביל ההבנה ובשביל לסייע אחד לשני. הקשבה יכולה להביא לאמפתיה. אפתיה מסייעת לקבל את השני, גם בזמנים היותר מאתגרים וגם כאשר מתמודדים עם דברים לא פשוטים. 

לזכור שעל יחסים טובים צריך לעבוד 

כדי לשמור על יחסים טובים ועל אינטימיות לאורך זמן, צריך להפנים שמדובר בעבודה. הדברים הללו לא מתרחשים מאליהם, גם אם סרטים רומנטיים כאלה או אחרים גורמים לנו לחשוב שזה כך. העבודה מתחילה עם תשומת לב, ממשיכה עם יוזמה וגם עם נתינה. כאשר כל הדברים הללו באים ביחד, תחוו זוגיות וקשר טובים ומספקים יותר לאורך זמן. 

לא לקבל כמובן מאליו – להודות האחד לשני  

עם הזמן, ישנה נטייה בכל מערכת זוגית לסוג של חלוקת עבודה. כמעט תמיד מישהו אחד נמצא יותר עם הילדים או מטפח את הבית ומישהו אחר עובד יותר מחוץ לבית. אבל מה שחשוב הוא זה לזכור שלא לקבל כמובן מאליו את מה שהשני או השנייה עושים. אם הוא בישל ארוחת ערב טובה, זה יוסיף המון להעניק לו מילה חמה. אם היא הפתיעה עם מתנה, גם על כך מגיעה לה תודה. כל מחווה רומנטית, כל חיוך, כל חיבוק שזוכים לתשומת לב ולהוקרה נעשים יקרים וחשובים פי כמה. 

להכניס פלפל ביחסים הזוגיים והאינטימיים 

גם הקשר החושני והאינטימי עשויים לחוות שחיקה עם הזמן. תנו לעצמכם את החופש להתפתח בתחום הזה. הכניסו ריגושים והתנסויות ביחסים הזוגיים ואינטימיים, כל עוד הדבר נעשה מתוך חיבה, הסכמה, ידידות ואהבה. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן