fbpx

שר הבריאות ליצמן חנך את "שדרת המורשת" במרכז הרפואי זיו בצפת

יום חג נרשם השבוע במרכז הרפואי זיו שפתח רשמית את חגיגות 110 השנים להיווסדו. זה קרה בטקס חנוכת "שדרת המורשת" בכניסה הראשית למרכז הרפואי ובו ניטעו כ-20 עצי ברוש מתוך סך 110 שינטעו בו לאורכה של השנה.

העץ הראשון ניטע על ידי שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שכיבד את האירוע בנוכחותו. אחריו נטע יו"ר הקרן הקיימת לישראל דני עטר – אשר סייע ותמך בהקמת השדרה. גם ראשי הרשויות והמועצות מהצפון נטעו עצים בשם תושביהם והחגיגה היתה גדולה. בהמשך ינטעו גם שאר העצים על ידי נציגי הארגונים השותפים לעשייה החשובה במרכז הרפואי זיו.

שדרת המורשת תספר לכל אורכה את הסיפורים המרתקים של המרכז הרפואי זיו מאז שנת 1910, אז החל דרכו כמרפאה צנועה וכעבור שנה הפך ל"בית החולים העברי" ועד לשנת 2020, דרך שנת 1973, אז הועתק למקומו הנוכחי והעברתו הסתיימה יממה לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים. "שדרת המורשת" צפויה לעבור מתיחת פנים של ממש. המדרכה תחודש, תכנים היסטוריים המספרים את סיפורו של המרכז הרפואי ישולבו לאורכה. במקום יוצב קירוי ותאורה חדשה תאיר את הדרך של המטופלים והמבקרים העוברים בשדרה זו.

מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא: "השדרה שנטענו השבוע חלק ממנה, מהווה עדות ברורה ויחיה להיותנו מרכז קהילתי המחובר לשלטון המקומי וקשוב לצרכי התושבים והמרקם החברתי המיוחד שיש כאן. שדרת המורשת שלנו תשקף את השותפים ואת האנשים היקרים לנו מכל שלמענם אנחנו כאן ולמענם מערכת הבריאות עושה רבות. אני שמח שרעיון 'שדרת המורשת' נפל באהדה על אזניו של יו"ר קק"ל דני עטר שראה בדבר חיבור לקרקע, חיבור לעץ וחיבור לאלפי בני האנוש שפוקדים את המקום הזה. בשדרה הזו, עוברים כ-400 אלף אנשים מידי שנה".

שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר בטקס: "בתלמוד נאמר: 'הרוצה שיתקיימו נכסיו יטע בהן אדר'. אמנם את ט"ו בשבט ציינו לפני כשבועיים, אבל הנטיעות נמשכות לאורך השנה. זה קושר אותנו לאדמה ממנה אנו צומחים ומצמיחים דורות חדשים. שדרת המורשת במרכז הרפואי זיו היא רעיון ענק של ההיסטוריה מופלאה לאורך 110 שנותיו. חשוב לנו מאד לשמר את המורשת בכל מקום וללמד את הדורות הבאים על מה שהיה פה לפני עשרות שנים ולראות את ההתפחות וההתקדמות בציר הזמן. מזל טוב לזיו".

יו"ר קק"ל דני עטר אמר במהלך חנוכת שדרת המורשת: "חנוכת שדרת מורשת לרגל 110 שנים לזיו היא דבר נפלא. אנחנו בקק"ל מציינים 120 שנים ומבינים היטב את המשמעות של נשיאה בעומס השנים. האופן שבו מוצגת ההיסטוריה של המקום בשדרה הזו, הוא דבר חשוב מאוד שגורם לאורחים פה להתחבר למקום. כל הכבוד על היוזמה".

השאר תגובה

דילוג לתוכן