fbpx

מהן אפשרויות התרומה הקיימות לנזקקים בישראל?

לנזקקים בארץ ובעולם אין מספק ביגוד ומזון, התזונה שלהם לא מספקת, הם בקושי זוכים להזדמנויות שוות והם מתמודדים גם עם סיכון גבוה למחלות. אומנם אי אפשר להפוך אנשים נזקקים לעשירים, אך עם מעט עזרה ורצון טוב, כן אפשר לעזור להם לחיות בכבוד, להבין את הדרישות והצרכים שלהם טוב יותר, ולעזור להם להתגבר על מצוקות החיים מבלי לפגוע בכבודם. 

לפניכם כמה מאפשרויות התרומה הקיימות לנזקקים בישראל.  

עזרה כספית

אם אתם מחפשים דרך לעזור לנזקקים תרומה כספית היא תמיד אפשרות. מתן סיוע כספי יכול לעזור לנזקקים להתמודד עם הבעיות הבסיסיות של החיים, תוכלו להתחבר לארגונים שמקדמים התנדבות בישראל למען נזקקים ולתרום דרכם, בעזרת הכסף משפחות יוכלו לקנות בגדים, מזון או לשלם על מקום המגורים שלהם. ניתן גם להצטרף לארגון או לפעול בעצמכם לגיוס כספים. 

תרומת אוכל

אפשרות נוספת להתנדבות בישראל למען נזקקים היא לספק ארוחות מזינות לנזקקים. תרומת מצרכים וסלי מזון יכולה לעזור לשים קץ לרעב. משפחות רבות חיות מתחת לקו העוני כך שלא יכולות להרשות לקנות עצמן ולבני משפחתם מוצרי מזון בסיסיים. תרומת מזון יכולה לעזור המון, מה גם שבמקום לבזבז אוכל או לזרוק אותו אפשר להעביר אותו לנזקקים. 

תרומת בגדים וחפצים

על מנת לעזור לעניים ולנזקקים, ניתן לתרום חפצים ישנים כמו מוצרי חשמל או רהיטים שאין להם שימוש ועד בגדים שאינכם לובשים. תרומות כאלו עושות את ההבדל עבור מי שזקוק להן וה"זבל" שלכם יכול להפוך לאוצר עבור אחרים. מעבר לכך תוכלו לתרום משחקים שאינם נמצאים בשימוש, ילקוטים וציוד לבית הספר, כלי בית ומטבח וכל החפצים שלא נחוצים לכם אך יכולים להאיר את יומם של אנשים אחרים. 

התנדבות בפועל

מלבד העברת תרומות, עבודות בהתנדבות או שירותים שאתם מוכנים לספק ללא תשלום, גם יכולים לתרום המון. תוכלו להתנדב בעמותות לגיוס כספים, לארוז סלי מזון ולהסיע אותם לבתיהם של נזקקים, תוכלו לתרום מהכישורים שלכם בתחום שבו אתם מתמחים כמו למשל ברפואה, עריכת דין, הוראה, אדמיניסטרציה, שיווק או אפילו תספורות או איפור. מתנדבים יכולים לעזור המון כאשר גם המאמצים הקטנים ביותר נחשבים ויכולים לעשות פלאים. כמו כן אפשר לעודד אנשים אחרים להצטרף לפעילות ההתנדבותית. 

איך מתנדבים?

אם אינכם יכולים יותר להיות אדישים למצוקתם של אחרים, תוכלו להצטרף לארגון שפועל למען הנזקקים על בסיס יומיומי. ארגון שהפעילות שלו רחבה ושוטפת יכול בהחלט להיעזר במתנדבים מסוגים שונים שיתרמו מזמנם ומכישוריהם. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן