fbpx

בחירה של קריירה שנייה

כל אדם מתלבט בגיל צעיר וגם בגיל מבוגר מהו תחום העיסוק המתאים לו. יש כאלו שיודעים מגיל צעיר שהתחום המתאים להם ביותר הוא הוראה, רפואה, מחשוב וכו'. ויש גם רבים אחרים שקשה להם לשים את האצבע על התחום המתאים להם ביותר. אחת הדרכים כדי לפתור זאת היא להגיע לחברות או למכללות שמבצעות מבחנים שונים, כדי למצוא את ההתאמה האופטימלית לכל אחד מהנבחנים שמחפש אופציות עבור קריירה שנייה. לא אחת לאחר המבחנים, מתקבלות תשובות שתאמו חלק מקווי החשיבה של המועמדים ויש אחרים שמקבלים תשובות על תחומים שלא חשבו שהם מתאימים להם כמו פרסום, הנדסה, נדל"ן ועוד.

יש כמה מקצועות מובהקים שאף פעם לא מאוחר ללמוד אותם ולכן אפשר לראות בפקולטות הללו צעירים וביניהם כמה וכמה אנשים מבוגרים יותר, אשר לומדים בשקיקה עבור קריירה שנייה בחייהם. אחד מהמקצועות הללו הוא משפטים שהוא תחום מרתק ואנשים רבים מעוניינים לבצע בגיל מבוגר יחסית הסבה למשפטים וכך לממש את חלום הילדות שלא יכלו לממש כשהיו צעירים עקב סיבות כלכליות ואחרות. העובדה שהם נרשמים בגיל מבוגר ואף על פי שהם מודעים לכך שמדובר בכמה שנים של לימודים קשים, הדבר אינו מרתיע אותם והם מתרגשים לקראת תחילת שנת הלימודים הקרבה.

קריירה שנייה כעורך דין 

עבור חלק מהסטודנטים החדשים לימודי משפטים הם המשכיות הגיונית לתחום שבו הם עסקו עד עתה. קציני משטרה שפורשים לגמלאות לומדים משפטים והופכים להיות עורכי דין פליליים וזאת לאחר שהם מכירים היטב את אופן הפעילות של המערכת המשטרתית ושל הפרקליטות במקרים הפליליים.

קציני צבא שפורשים לגמלאות ממשיכים את קו העשייה שלהם על פי ההתמחות שלהם בצבא כמו לדוגמה עורך דין לדיני עבודה עבור אלו שעסקו בתחום משאבי אנוש, עורכי דין צבאיים עבור מי שעבד לאורך השנים בבתי הדין הצבאיים וכעת הוא ייצג חיילים, עובדי משרד הביטחון, אנשי מילואים ועוד אשר תובעים את משרד הביטחון על נזק או על נכות שנגרמו להם במהלך השירות. 

קשיים בלימודים 

אף על פי שלימודי תחום המשפטים הוא אחד המורכבים ויש להקדיש לכך שעות לימוד רבות, הדבר אינו מרתיע את מי שמעוניין לפתח את האופציה של קריירה שנייה שלו. רוב הסטודנטים הללו הם בעלי משפחות, חלקם עובדים גם במשרה חלקית או כעצמאים כך שהלימודים עבור הסבה למשפטים יוצרים עליהם עומס עצום. אך הם רואים זאת כאתגר והמכשולים אינם מהווים עבורם כל בעיה.

סיום לימודי משפטים 

בתום כמה שנים ולאחר המבחנים הקשים, כל בוגר שהצליח לעבור אותם מקבל את רישיון עריכת הדין ופונה להתמחות. קשת האפשרויות עבור קריירה שנייה היא רחבה ומבחינתם של הבוגרים, השמיים הם הגבול. הרצון האדיר שלהם מוביל אותם בדרך כלל להצלחות כבירות והם נהנים מכל דקה של עשייה ומרוצים מהצעד המבריק שהם ביצעו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן