fbpx

המדריך השלם למציאת מטפל סיעודי

הגיע זמן לצוות לקרוב שלכם מטפל סיעודי כי הטיפול שבו הוא מעל ליכולותיכם, לזמן, ולכוחות שלכם מצד אחד ומהצד האחר אתם רוצים את הטוב ביותר עבורו. לשם כך תזדקקו לקרוא את המדריך השלם למציאת מטפל סיעודי כדי להבין את כל המשמעויות של החלטה זו ואיך לבחור את הטוב ביותר עבורו.

אדם המתקשה לבצע בכוחות עצמו את הפעולות הבסיסיות של היום יום כמו לקום מהמיטה, להתלבש, להתנייד ממקום למקום או כל פעולה בסיסית עצמאית אחרת זקוק לסיוע של שירותי סיעוד.

החלטה להצמיד למטופל קרוב שלכם אדם שיסייע לו היא החלטה לא פשוטה, גם לכם וגם למטופל לכן חשוב לעשות זאת בשיקול דעת, עם המלצות על חברת הסיעוד ובהתאמה קפדנית איזה מטפל תרצו מחברת הסיעוד.

הצורך לסיוע יכול להיות זמני או קבוע. חלק מהיום או לכל היממה, אולם הרצון הבסיסי לסיוע סיעודי של מטפל צמוד נובע מהרצון של הקרובים להשאירו בביתו אליו המטופל והמשפחה הקרובה רגילים.

קיימות כמה אפשרויות למטפל:

מטפל סיעודי זמני יכול להוות פתרון לפי הצורך כאשר המטפל הקבוע נעדר לכמה ימים, במקרה שמחכים לאישור לקבלת עובד זר במשרה מלאה או במקרה שהמטופל זקוק לסיוע אחרי מחלה או ניתוח וזמן ההחלמה יקבע עד שיחזור לתפקוד מלא.

מטפל סיעודי עם לינה, כאשר מדובר באדם שאינו יכול לתפקד לחלוטין והוא זקוק למטפל סיעודי 24/7. במקרה כזה המטפל אחראי גם על כל צרכיו של המטופל, החל בבישולים ועד רחצה, מתן תרופות וכל הקשור למשק הבית.

מטפל סיעודי בזמן אשפוז יהיה צמוד למטופל כל עוד הוא זקוק לסיוע בבית החולים אשר לא ניתן על ידי צוות בית החולים. המטפל ייתן את העזרה על עוד המטופל מאושפז.

מטפל סיעודי מחליף נדרש כאשר המטפל הקבוע של המטופל איננו עקב מחלה או חופשה ארוכה. במקרה זה צריך מחליף שידע לטפל במטופל בצורה מקצועית כמו שטיפל בו המטפל הקבוע. שגרת טיפול קבועה חשובה מאד למטופל.

מטפל סיעודי במשרה חלקית נדרש כאשר בחלק משעות היממה מטפלת המשפחה הקרובה במטופל ובשאר השעות יש צורך במטפל סיעודי. המטפל צריך להגיע מידי יום לכמה שעות כפי שיקבע עם הסוכנות והמשפחה.

חייבים מטפל בעל הכשרה כאשר המטופל נכה או חולני. המטפל צריך לדעת איך לטפל במקרה.

נקודות לבחירת המטפל:

שיהיה בגיל שיש בכוחותיו לעשות את כל העבודה הקשה במטופל, שתהיה איזושהי שפה מוכרת למטפל ולמטופל שיוכלו לתקשר ביניהם, לבדוק ניסיון קודם עם מטופלים שהיו במצב כמו של הקרוב שלכם ולהשתמש באינטואיציה שלכם שיהיה חיבור אנושי, חם וטוב בין המטפל לקרוב שלכם.

בחברת הסיעוד קיימים אנשים המומחים בתחום המטפלים שיעזרו לכם לבחור את המטפל המתאים לצרכים המיוחדים של המטופל.

השאר תגובה

דילוג לתוכן