fbpx

עיצוב נכון של מנורה לחדר ילדים

ממלכת הילדים היא המקום השמח בבית בו רוצים לעטוף את הילד בשלווה אך גם ליצור עבורו מרחב אטרקטיבי להתפתחות.
חלק בלתי נפרד מעיצוב חדר ילדים קשור לתכנון של תאורה נכונה אשר תנסך תחושת ביטחון ותטעין באנרגיות חיוביות בחלל. לתאורה השפעה משמעותית על האווירה בחלל, על אחת כמה וכמה בחדרי ילדים בהם מעוניינים לייצר אווירה נעימה, בטוחה שתשרה שלווה.
כיצד בוחרים מנורה לחדר ילדים ואיך יוצרים שילובים נכונים בין גופי התאורה לתנאי החלל, לאזורי הפעילות והשינה? לפניכם המלצות להארה נבונה של חדרים לילדים.

מאירים מכל הכיוונים בצורה בטוחה

היות וחדר הילדים מהווה גם אזור משחק ופעילות חשוב למקסם את מרחב התנועה של הילד בחלל ולהעדיף גופי תאורה צמודים לתקרה או שקועים לתקרה שלא יתפסו מקום ולא יעמדו חלילה בדרכו של הילד. במיוחד כאשר מדובר בחדרים קטנים בעלי תקרה נמוכה.
החליטו מראש מה יהיו המוקדים האסטרטגיים הטובים ביותר להטמעת המנורות והתייחסו לשלוש השכבות המהוות תשתית לתאורה: תאורת עילית מיפה שתפקידה להאיר אור בטווח רחב במיוחד, תאורה תכליתית מכוונת וממוקדת מטרה לאזורים ספציפיים כמו שידת ההחתלה, מיטת הילד, שולחן הכתיבה, פתרונות אחסון ותאורת מבטא לצרכי הדגשה של תמונות, קישוטים, טפט דקורטיבי או ציורי קיר מרשימים.
חשוב מאוד לבחור גוף תאורה לחדר ילדים בעמידות גבוהה ובאטימות מרבית ולהימנע מנורות חשופות או בעלות אלמנטים חדים.
שימו לב לטווח האור שמפיצה כל מנורה על מנת להבין מה יהיה המיקום האידיאלי עבורה – מרכז החדר, פינות וכדומה.
בנוסף, בדקו מהי ההתקנה הנדרשת האן בהברגה או קידוח ואל תתפשרו על התקנה מיטבית כך שהמנורה תוצב בבטחה המרבית. 

לכוונן את התאורה לפי העדפה

חשוב מאוד לחשוב מראש על מגוון תרחישים אפשריים בחדר הילדים ולהצטייד בדימר שיאפשר לעמעמם או להגביר את התאורה לפי העדפה.
למשל אור חזק לצרכי משחק או למידה לשמירה על ערנות וחיוניות ואור עמום וחלש יותר עם השכבת הילד לקראת שנת צוהריים או שנת לילה.
מומלץ להצטייד במנורות בעלות נורות LED שנחשבות לחסכוניות מאוד בעלות תוחלת חיים ארוכה להפליא המפיצות אור נעים וידידותי וחשוב מאוד – אינן מתחממות יתר על המידה, כך שאין סכנת כוויה. תוכלו להצטייד במנורות הנשלטות היום מרחוק על ידי מתג או אפילו שלט ואפילו טלפון חכם (במידה ויש בבית "חשמל חכם").
בנוסף, בדקו איזה גוון של אור מאירה המנורה כיוון שלגוון האור אפקט על התחושה והאווירה בחדר. לעיתים נרצה אור לבן כאשר הילד משחק או לומד ולעיתים אור צהוב שמחמם יותר את החדר ומרגיע ויש גם גוון של אור יום שמדמה אור טבעי. 

אפקט וויזואלי כחלק מעיצוב החדר

מנורה לחדר ילדים מתפקדת גם כאלמנט עיצובי ומוסיפה סגנון וזריקת צבע כאשר ישנן מנורות בעלות אהילים דקורטיביים קסומים שאפשר להציב כמנורת לילה על שידה לצד המיטה או לתלות לצדי המיטה או מנורות לשולחן הכתיבה או שולחן המשחק המותאמות לחדרי ילדים.
חשבו על מנורה שתדבר את השפה העיצובית של החדר כמו עם אלמנטים מהטבע או דמויות אהובות על הילד או בגוון מועדף או להפך, מנורה שתוסיף צבע בחלל בעל גוונים ניטראליים.
תוכלו למצוא גופי תאורה ססגוניים גם מהבחינה הצורנית שלהם לחדרי ילדים. למשל, מנורות מפוסלות בצורה אמנותית כמו בית עם בלונים או מנורות פרח ומנורות דמויות ענן, מנורת קרוסלה ועוד גופי תאורה שמוסיפים משב רוח ענן לחדר הילדים והילד גם ייהנה להתבונן בהם במהלך השהייה בחדר כאשר הם דולקים או כבויים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן