fbpx

אלפי מסיכות שיוצרו ע"י כתר הועברו כתרומה למרכזים הרפואיים בצפון

ביממות האחרונות החלה "כתר" בהיערכות מהירה ומיוחדת סביב השעון, על מנת לסייע לצוותים הרפואיים ולתת מענה חדשני ומיידי לצורך הגובר בפתרונות הגנה מפני הדבקה בנגיף הקורונה. אלפי המסיכות הראשונות שיצרה כתר מועברותלמרכזים הרפואייםבצפון הארץ: העמק בעפולה, פדה- פוריה בטבריה , זיו, צפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה.

מפעלי כתר הגלובלית, ש-7 מפעליה המקומיים ממוקמים בצפון הארץ, ערוכים בשגרה לייצור סביב השעון של ריהוט ופתרונות אחסון, המיועדים ברובם לאירופה וארה"ב, וכן לשוק הישראלי. בעת האחרונה היקף הפעילות השגרתית ירד, עקב משבר הקורונה העולמי, אך כעת קו הייצור במפעל בכרמיאל שינה יעודו והחל לייצר מסכות המספקות הגנה מיטבית מהידבקות בקורונה. יוזמה עסקית מהירה זו יצרה משרות חדשות לעובדים חיוניים שהיו בחל"ת והגדילה את נפח העבודה לעובדים שצומצמה להם המשרה.

המסיכות אשר פותחו ע"י מחלקת החדשנות בכתר, והועברובשלב הפיתוח לבחינת צוות מקצועימהמרכז הרפואי העמק בעפולה, בנויות ממסגרת עשויה פוליפרופילן גמיש ורך למגע המתאים עצמו למבנה הראש ויוצר אטימה. החומר מונע הצטברות זיעה וניתן לחיטוי או שטיפה במים וסבון. מבנה המסיכה יוצרת מסגרת סגורה, בהתאם לדרישות מחמירות ביותר של הצוותים הרפואיים, אך באותה עת הן קלות משקל וההרכבה מהירה ופשוטה.

המסיכות שמייצרת כתר מספקות הגנה כפולה: הגנה מפני רסס טיפתי וסביבה שעשויה להיות מידבקת והגנה מפני מגע של המשתמש בפניו לאחר מגע במשטחים. בכך יתרונן על פני מסיכות בד או מסיכות רפואיות פשוטות שאינן מגינות על העיניים, שמומלצות בעיקר לשימוש ע"י חולים, במטרה להגן על הסביבה מפני הדבקה. בתהליך הייצור ניתן משקל רב לנושא הקיימות ומעבר לכך שהן רב פעמיות, הן עשויות חומר ממוחזר ואף למיחזור מלא בסיום השימוש.

אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים, כתר ישראל ציינו כי "כתר הינה חלק מפניה של צפון הארץונוכח המצוקה הגוברת של הצוותים הרפואיים בציוד מיגון, לא היה כל ספק שהייצור הראשון יופנה אל צרכיהם המיידיים של אלוהעומדים בחזית המאבק בקורונה, בבתי החולים והמרכזים הרפואיים בצפון.   פרוייקט זה הינו חלק מהיכולת המהירה של כתר לייצר חדשנות מיידית, במטרה לספק לצוותים רפואיים ולציבור הרחב הגנה מיטבית מפני הקורונה, אך גם לאפשר לחסוך כסף בטווח הארוך בזכות הרב פעמיות של המוצר וקלות החלפת חלפיו".

ד"ר ערן טלאור, מנהל מלר"ד מרכז רפואי פדה-פוריה אליו הגיעו 600 מסיכות ציין, "מהניסיון הקצר של עבודה עם מסכות המיגון החדשות, אנחנו שבעי רצון. המסיכה יעילה, נוחה לשימוש ואף ניתן לחטא אותה לשם שימוש חוזר".

השאר תגובה

דילוג לתוכן