fbpx

באו לצפות בתרנגולות מטילות: חברי כנסת נפגשו עם לולנים בכפר שמאי, כרם בן זמרה ושפר

ועדת החינוך בראשות ח"כ שרן השכל ביקרה בלולי תרנגולות מטילות בצפון. חברי הכנסת נפגשו עם חקלאים במושב שפר, כפר שמאי וכרם בן זמרה, וקיבלו סקירה על העבודה בלולים ועל סוגי הלולים הקיימים בישראל. לסיור הצטרפו נציגי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות וכן נציגי עמותות הפועלות למען בעלי חיים.

צילום: שקד כהן.

מטרת הסיור היתה לצפות בתרנגולות המטילות בבית הגידול שלהן ולעמוד מקרוב על ההבדלים בין לולי כלובים, לולי מעוף ולולי חופש. מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, אמר לאחר ביקור בלול כלובים משודרג שנבנה לאחרונה בכפר שמאי ושהושקעו בו מילוני שקלים, כי אם הממשלה מעוניינת שהחקלאים יחסלו את לולי הכלובים ויעברו לגדל תרנגולות מטילות בלולי מעוף היא צריכה לדאוג למימון המעבר. לדברי הילה קרן מ"אנימלס", "חייה של התרנגולות בכלוב הן חיי התעללות שכוללים הרעבה, חוסר יכולת למתוח את הכנפיים ופציעות רבות שנגרמות מהסורגים ומשותפותיה לתא. משמח לראות שוועדת החינוך לוקחת את הנושא הזה ברצינות ופועלת לשנות את החיים של קרוב ל-10 מיליון תרנגולות בשנה. זוהי השעה לשים סוף לעידן הכלובים ולאפשר אלטרנטיבה אחרת".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל, אמרה כי הסיור חידד את הצורך במעבר מלולי כלובים בהם התרנגולות חיות בתנאים קשים, ללולי מעוף בהם תנאי הגידול מוסריים יותר. "שמחתי לראות שגם החקלאים מעוניינים לספק לצרכנים מוצר יותר מוסרי שהוא גם בריא יותר. יש הבדל אדיר בין לולי כלובים ללולי מעוף שהם הסטנדרט שאנחנו צריכים לאמץ כמדינה". היא הוסיפה כי תמשיך לפעול למען הסדרת תנאי המחייה של התרנגולות בתעשיית הביצים בישראל באופן שלא יפגע בחקלאים: "חשוב לפתוח את הלב ואת המחשבה גם ללולנים שמרימים את החקלאות במדינת ישראל". הסיור התקיים כחלק מסדרת דיונים בוועדת החינוך של הכנסת המפקחת על יישום חוק צער בעלי חיים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן