fbpx

בארגון "חברות" מציינים 3 שנות פעילות התנדבותית במרכז הרפואי "זיו" בצפת

החיוך הרחב והמבט החם בעיניים, הסגיר את הקשר המיוחד שנרקם בין הסטודנטים לבין החולים, שנפגשו שוב באירוע הסיום של פרויקט 'חברות' שהמתקיים במרכז הרפואי זיו בצפת. בסיומו יצרו המאושפזים, הסטודנטים והצוות הרפואי יחד לבבות של נייר והבטיחו להיפגש שוב, אך הפעם מחוץ לכותלי בית החולים.

b0950953-fe34-4c47-9f4f-35e9bc53f41a

זו השנה השלישית בה ארגון 'חברות' פועל במרכז הרפואי זיו בצפת ומפעיל מספר פרויקטים חברתיים ותרבותיים, תוך שיתוף פעולה מלא עם מחלקת השרות הסוציאלי בראשות יניב בן שושן, הנהלת ביה"ח, המכללה האקדמית צפת והפקולטה לרפואה בגליל. הפעילות מתקיימת במחלקות דיאליזה, ילדים, הריון בסיכון ואשפוז יום המטולוגי. החולים והצוות זוכים לשיתוף פעולה מלא מהסטודנטים ומקבלים אותם בזרועות פתוחות.

במהלך המפגשים תומכים הסטודנטים בחולים ומעודדים אותם באמצעות הפעילויות שונות המפיגות מתחים. הם נפגשים עם ילדים ומבוגרים במחלקות האשפוז, עוסקים יחד באמנות, מנגנים, משחקים ויוצרים קשר משמעותי עם החולים ועם אנשי הצוות הרפואי. במהלך הפרויקט עוברים הסטודנטים סדנאות הדרכה והשתלמות ע"י אנשי מקצוע בתחום.

ציפי ליכטר, בוגרת התוכנית לחינוך מיוחד במכללה האקדמית צפת "לפעמים אתה מצטרף לפרויקט התנדבותי מנסיבות של מלגה או שעות עבודה בקהילה, ותוך כדי כך אתה מבין שאתה מקבל יותר ממה שאתה נותן. המפגשים עם החולים נתנו לי שיעור חשוב בחיים ובסופו של יום יצאתי מעודדת כל פעם מחדש". 

רעות גלעד מנהלת פרויקטים ב'חברות בגליל' "השנה ציינו את סיום שנת פעילות במרכז הרפואי זיו בצפת במפגש בין החולים, הסטודנטים והצוות הרפואי  במחלקות האשפוז כאשר המוסיקאים של "ניגון חברות בגליל" הנעימו את הזמן. יחד: בני משפחה, צוות ביה"ח, סטודנטים, יהודים, ערבים, דתיים חילוניים, מבוגרים, ילדים, גברים ונשים יצרו לבבות אותם בחרנו לאחד. מי ייתן שאיחוד זה ימלא אותנו בכוח תקווה ואהבה גם בעתיד".

'חברות' הוא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם לזכרה של רות אטון ז"ל אשר נפטרה בגיל 11.5 ממחלת הסי אף. רחל, אמה, מייסדת הארגון, ליוותה את בתה רות בתקופות האשפוז תוך התמקדות ביצירה, קריאה, שיחה, ציור, כתיבה ועוד. בעקבות התהליך אותו עברה עם בתה, ביססה רחל תפיסה טיפולית המבקשת להכיל את כל המשתתפים במארג העדין והמקיף של תהליך הריפוי-המטופל, בני משפחתו, אנשי הצוות הטיפולי, הסביבה הפיזית-לאפשר מפגש משמעותי ביניהם, להעניק כלים רוחניים ויצירתיים ולתמוך בהם בתהליך הריפוי.

דילוג לתוכן