fbpx

איך לבחור מתנות יצירתיות לחגים?

לא משנה במה החברה שלכם עוסקת, תמיד תשמחו שעובדי החברה יגיעו למשרד עם חיוך ומוטיבציה גבוהה, גם אם הם יצטרכו בהמשך היום להתמודד עם שיחת וידיאו מהבית, שנוספה לאתגרים ולתחומי האחריות שלהם בעבודה, בעקבות הקורונה.

בין אם הצוות עובד למענכם, או עובד לצדכם, העובדים הם אלה שגורמים לחברה להיראות במיטבה. לכן, אך טבעי הוא שתרצו להפגין הערכה לתרומתם המשמעותית להצלחת החברה שלכם.

קצת הכרת תודה עשויה להניב המון. אז למה חשוב שתקדישו זמן ותבחרו מתנות חג יצירתיות לעובדים שלכם? 

אחד המחקרים מ-2018 של Knack, שכותרתו: ״מתנות עסקיות, דוח שביעות רצון: הוספת מתנה לעובדים״, הראה כי מתנות לעובדים הן השקעה כדאית שמסייעת לשמירה על רמת שביעות רצון כללית מהעבודה. אבל לא רק.

מדוע חשוב להעניק מתנות חג יצירתיות ומושקעות?

  1. מתנות לעובדים לחנוכה, למשל, יכולות לגרום לעובדים תחושה ששמים לב אליהם ומעריכים אותם. כך מלמדות אותנו כמה מתגובות העובדים שהשתתפו במחקר: 
  • 81% מהעובדים אמרו שהם מרגישים מוערכים כאשר הם מקבלים מתנת חג מהמעסיק שלהם.
  • 56% מהעובדים אמרו שהמתנה גרמה להם להרגיש שהמעסיקים מכירים בעבודה הטובה שלהם.

מחוות שכאלה עשויות להשפיע לטובה על היחס של העובד כלפי המעסיק שלו, ויכולות גם להרחיק לכת עד כדי שיפור המורל ויצירת סביבת עבודה משגשגת. 

  1. המתנה הנכונה יכולה לגרום לעובדים להרגיש שהם מחוברים יותר לחברה, וסביר גם שירצו להמשיך ולעבוד בה. 

בין העובדים שדיווחו על קבלת מתנה ׳בלתי נשכחת ביותר׳, מתנה שנבחרה בבירור לאחר מחשבה רבה והתחשבות בעובד עצמו – 45% אמרו שהחוויה גרמה להם להרגיש נאמנים יותר לחברה, והביעו סבירות גבוהה שירצו להמשיך ולעבוד בחברה לאורך זמן.

מכאן, נראה שכמעסיקים, חשוב להשקיע מחשבה במתנה שתהיה גם יצירתית ובלתי נשכחת, וגם תמחיש את ההערכה שלכם לעובדים. 

כאשר אתם מעניקים מתנה יצירתית שהקדשתם לה מחשבה, המאמץ האמתי והכן שלכם יבלוט לעין. קחו בחשבון שעובדים שמקבלים מתנות עסקיות, יודעים תמיד מתי המתנה ניתנה להם מתוך רצון טוב, ומתי היא ניתנה רק כדי לצאת ידי חובה.

  1. מתנות לצוות העובדים הזוטר יכולות לסייע להגביר את שביעות הרצון והנאמנות שלהם לעבודה.

לפי המחקר, צוות הניהול דיווח שהמתנות שקיבלו ׳מספקות מאוד ו׳בלתי נשכחות׳, אבל הצוות הזוטר היה לרוב פחות מרוצה מהמתנות שקיבל. 

בהתחשב בדיווחים שמתנה מתחשבת יכולה לגרום לעובדים להרגיש מחוברים יותר למעסיק בפרט ולחברה בכלל, עדיף להשקיע מחשבה רבה במתנות שיוענקו לצוות הזוטר ולעובדים החדשים.

  1. העובדים לא מתייחסים לפריט עם לוגו החברה כאל מתנה! 

אמנם, מתנה עסקית נהדרת יכולה להציג את המותג שלכם ואת החזון והערכים של החברה שלכם, אבל מיתוג המתנה בלוגו עלול להיות הדרך הבטוחה לאכזב כמה מהעובדים שיקבלו את המתנה. 

למרות שתרצו להעניק מתנה עם לוגו (בקבוק מים לנסיעות, למשל), הקפידו לא למתג מתנה שמיועדת לחג הקרוב. אבל בהחלט אפשר להוסיף לה ברכת חג נחמדה.

מתנות הנושאות את לוגו החברה, ייחשבו 60% פחות ׳בלתי נשכחות׳, מאשר מתנות ללא לוגו.

  1. תמיד אפשר להשתפר!

52% מהעובדים שהשתתפו במחקר לא ראו במתנה האחרונה שקיבלו מהמעסיק, פריט ׳זכור מאוד׳. החדשות הטובות הן, שזה לא כל כך קשה לתת מתנות שהם יותר ׳וואו׳, ופחות ׳אוף׳.

למרבה המזל יש היום אתרי מתנות רבים באינטרנט, שבהם תוכלו למצוא את המתנות המתאימות ביותר לצוות העובדים שלכם, ובמיוחד, את אלה שעומדות בתקציב המתנות שלכם. 

דוגמאות למתנות יצירתיות לחנוכה

  • ערכת הדלקת נרות – מתנה זו כוללת מארז קשיח יוקרתי ממותג בהתאמה לדרישות שלכם, ובתוכו:
    • 44 נרות חנוכה, שיספיקו להדלקת החנוכייה לאורך כל ימי החג.
    • קופסת גפרורים מעוצבת להפליא בהתאמה לעיצוב מארז הנרות.
    • ברכה מודפסת על גבי חבק מארז הנרות.
    • ולכול אלה תוכלו להוסיף ברכת חג אישית משלכם לעובדים.
  • שמונת ימי יצירה – מתנה שמעודדת את היצירתיות, כשבתוך מארז גליל קשיח ואיכותי תמצאו 8 דפי צביעה מורכבים עם חפיסה של טושים צבעוניים, לצביעה ולהנאה של כל בני המשפחה, שיכולים ליהנות משמונה ימי יצירה.
  • מארז תחתיות לכוסות קפה, עם הרעיון שנס (קפה) גדול היה פה… המארז מכיל קוסטרים לשתייה חמה עשויים מעץ איכותי ועליהם מתנוססים משפטים שקשורים לשתיית הקפה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן